مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از حدود سه میلیون دستگاه موتورسیکلتی که در حال حاضر در تهران مشمول گرفتن معاینه فنی هستند، متاسفانه در سال گذشته کمتر از ۵۰۰ دستگاه به ما مراجعه کردند و بنابر آمار اتحادیه معاینه فنی و سامانه سیمفا در کل کشور هم حدود ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت مراجعهکننده […]
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از حدود سه میلیون دستگاه موتورسیکلتی که در حال حاضر در تهران مشمول گرفتن معاینه فنی هستند، متاسفانه در سال گذشته کمتر از ۵۰۰ دستگاه به ما مراجعه کردند و بنابر آمار اتحادیه معاینه فنی و سامانه سیمفا در کل کشور هم حدود ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت مراجعهکننده به این مراکز بودند که تعداد خیلی اندکی است. شادی مالکی در گفتوگو با ایسنا، در مورد وضعیت معاینه فنی موتورسیکلتها با تأکید بر اینکه حوزه موتورسیکلتها حوزهای است که با توجه به شرایط و وضعیت آلودگی هوایی که در کلان شهرها وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برابر سیاهه انتشار سال ۱۳۹۶ که شهرداری تهران منتشر کرده، بابت سهم منابع مختلف در آلودگی هوا در کلانشهر تهران سهمی برای منابع متحرک قائل میشوند و سهم تولید آلایندههای گازی نزدیک به ۸۰ درصد عنوان میشود که از این ۸۰ درصد سهم خودروهای سبک ۳۷ درصد و سهم موتورسیکلتها ۲۱ درصد است. وی گفت: در تولید ذرات معلق که یکی از عوامل آلودگی هوا در کلان شهرها است خودروهای دیزلی سهم قابل ملاحظهای دارند و موتورسیکلتها در اینجا یک سهم ۱۰ درصدی را به خود اختصاص میدهند.مالکی با بیان اینکه بسیاری از موتورسیکلتهایی که در شهر تردد میکنند، موتورسیکلتهای کاربراتوری هستند و به نسبت خیلی از خودروهای انژکتوری که در سطح شهر تردد میکنند دارای آلایندگی بیشتری هستند، افزود: به دلیل نحوه قرارگیری پلاک موتورسیکلتها و یا این که پلاک تعداد زیادی از موتورسیکلتها مخدوش است، امکان شناسایی موتورسیکلتها توسط دوربینهای مکانیزه نیست.
Sunday, 28 April , 2024