آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: «معدل همکاری مجلس و دولت به نفع مردم است» این نکته را این بار سید محمد حسینی، وزیر پارلمانی آقای رئیسی نگفته بلکه گوینده، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است! همدلی یک روزه ی مجلس و دولت! امروز یکی از روزهای خوب دولت و مجلس بود(امروز یعنی […]

آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: «معدل همکاری مجلس و دولت به نفع مردم است» این نکته را این بار سید محمد حسینی، وزیر پارلمانی آقای رئیسی نگفته بلکه گوینده، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است!

همدلی یک روزه ی مجلس و دولت!
امروز یکی از روزهای خوب دولت و مجلس بود(امروز یعنی سه شنبه ۱۴ آذر که لایحه بودجه تقدیم مجلس شد). هم دولتی‌ها از مجلس ابراز رضایت کردند و هم
مجلس نشینان حسابی از دولت تعریف و تمجید کردند.
ـ آقای رئیسی از همۀ نمایندگان مجلس برای بررسی و تصویب برنامۀ هفتم تشکر کرد و به ایشان خسته‌نباشید گفت.
ـ آقای رئیسی همچنین گفت:« حسرت اختلاف میان دولت و مجلس را به دل دشمنان می‌گذاریم» .
ـ رئیس جمهور متذکر شد:« شرط موفقیت ما همکاری، همدلی و همراهی مجلس و دولت است زیرا ما هر دو یک ماموریت داریم لیکن جایگاه ما متفاوت است ما در جایگاه مجری هستیم و عزیزانمان در مجلس در جایگاه قانونگذاری هستند. جایگاه ما متفاوت است اما دولت و مجلس اهداف مشترک و واحد برای رفاه مردم و رفع مشکلات دارند.»
ـ آقای قالیباف نیز ابراز داشت:« برخی دوست دارند اختلاف سلیقه و مباحثۀ کارشناسی را تبدیل به اختلاف بین قوا کنند؛ هرگز چنین چیزی در جبهۀ انقلاب اتفاق نخواهد افتاد».
ـ رئیس مجلس یادآور شد:« وظیفۀ دینی و اخلاقی خود را همدلی و همکاری بین دولت و مجلس می‌دانم.»
ـ دست آخر نیز سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست مشترک مجلس و دولت گفت: «به اعتقاد من همراهی‌ها و همکاری‌های مجلس و دولت همکاری‌های متقابل حداکثری است. اساس کار مشترک دو قوه این است که دولت لایحه را تقدیم مجلس می‌کند، مجلس هم وظایف، پیشنهادات و آئین‌نامه و چارچوبی دارد که خوشبختانه معدل کار به نفع مردم است.» خلاصه این که، نکته‌ای ناگفته باقی نماند.
امروز را می‌توان روز همدلی تام و تمام اما شعاری دولت و مجلس نیز به شمار آورد و اما عمر این همدلی خیلی کوتاه است زیرا به زودی و با بررسی مواد و بندهای بودجه، به هم پریدن‌های دولت و مجلس نیز آغاز خواهد شد مضافاً این که با نهایی شدن بحث بودجه که احتمالا کار به دو/دوازدهم خواهد کشید، ناگفته‌های امروز نیز گفته خواهد شد!

از کدام مردم، از کدام معدل سخن می‌گویید آقای وزیر؟!
بازگردیم به گفته ی سیدصولت مرتضوی تا ببینیم کدام از کدام معدل و کدام مردم سخن گفته اند!
از انتها اگر بخواهیم بررسی کنیم می‌رسیم به بحث بازنشستگان که ذوالنوری با صدای بلند گفته؛ اشتباه کردم رأی مثبت دادم و اساساً متوجه نبودم ماجرا چیست!
پیشتر هم که برخی از نمایندگان فراکسیون کارگری نامه به شورای نگهبان نوشته بودند که این مصوبه را رد کنید. دیگر جایی که می‌توان دید آیا معدل مجلس و دولت به نفع مردم بوده است در تصویب بیمه ی کارگران ساختمانی است. در این فقره عملاً دولت و مجلس دقیقاً همان تصمیمی را اتخاذ کردند که به ضرر مردم و به ویژه طبقه کارگر بود.از دیگر موارد اگر بخواهیم نام ببریم لابد می‌رسیم به حقوق و دستمزد کارگران که علی النهایه و پس از نُه ماه سر دواندن به صراحت گفتند از ترمیم خبری نیست. همسان سازی‌ها هم که ناگفته پیدا است، دولت و مجلس، دست در دست هم تا همین لحظه هیچ کاری برای همسان شدن حقوق‌ها انجام نداده اند. همچنان و پس از سال ها، تکلیف معلمان خرید خدمت نیز نامشخص است. باز هم هست؛ مالیات‌ها که گویا سال ۱۴۰۳ قرار است سال ۱۴۰۲ را شرمسار کند، تصمیماتی که در حوزه دهک بندی‌ها گرفته اند، سکوت مطلق مجلس درباره ی بازار بورس، لب فروبستن
در باره گرانی‌ها و تورم و…
سرجمع که حساب کنیم باید حق را به سید صولت مرتضوی بدهیم زیرا
«معدل همکاری مجلس و دولت به نفع مردم است» اما آقای وزیر باید زحمت بکشند و واضح‌تر بگویند منظورشان از معدل، کدام معدل؟ و مقصودشان از مردم، کدام مردم است باقی جمله هم که ایراد چندانی ندارد!