مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راهبرد یکپارچه‌سازی صادرات محصولات پتروشیمی در بازارهای هدف خبر داد. مرتضی شاه میرزایی در حاشیه حضور در ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی واردات چین CIIE اظهار کرد: محصولات مختلف تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی ایران با بالاترین کیفیت در کشورهای مختلف جهان عرضه می‌شود و در این مسیر هم‌گرایی میان صادرکنندگان ضروری […]

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راهبرد یکپارچه‌سازی صادرات محصولات پتروشیمی در بازارهای هدف خبر داد. مرتضی شاه میرزایی در حاشیه حضور در ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی واردات چین CIIE اظهار کرد: محصولات مختلف تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی ایران با بالاترین کیفیت در کشورهای مختلف جهان عرضه می‌شود و در این مسیر هم‌گرایی میان صادرکنندگان ضروری است. وی با بیان اینکه باید از رقابت منفی میان صادرکنندگان صنعت پتروشیمی جلوگیری شود، گفت: صادرکنندگان در تراز جمهوری اسلامی و به دور از هرگونه رقابت منفی باید فعالیت کنند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای یکپارچگی و همکاری میان صادرکنندگان برنامه‌ریزی‌های مطلوبی را انجام داده است. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: باید بازارهای هدف را با حکمت و عزت شناسایی کنیم و در عرضه و فروش به منافع کشور توجه شود. شاه میرزایی با بیان اینکه بدخواهان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف شکست خورده‌اند، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اتخاذ سیاست‌های منسجم و راهبردی، به‌دنبال فراهم کردن حضور یکپارچه صادرکنندگان محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای هدف است. وی ادامه داد: کشور چین در حالی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متانول در جهان است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان محصولات پتروشیمی نیز به شمار می‌آید که با توجه به مقدار ظرفیت تولید متانول در صنعت پتروشیمی ایران، عمده بازار تولیدکنندگان ایران این کشور است.

سرمایه‌گذاری در قطب‌های تازه پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران در برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه اشاره کرد و با تاکید بر حمایت کامل از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در طرح‌های جدید پتروشیمی، افزود: هاب‌های جدید توسعه پتروشیمی در مناطق مکران، انرژی‌بر پارسیان، فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر)، دیر، کنگان و قطب جدید لامرد ظرفیت بالای تولید انواع محصول پتروشیمیایی دارد. شاه میرزایی گفت: در برنامه‌های توسعه پیش‌رو منطقه جاسک به قطب پتروپالایشگاه‌های کشور تبدیل خواهد شد که با جذب سرمایه‌های تازه ضمن افزایش ظرفیت تولید در بالادست، با پیاده‌سازی سیاست تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد شهرک‌های صنعتی و پتروشیمیایی، صنایع پایین‌دست نیز در منطقه رشدی قابل‌توجه خواهد کرد. وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ طرح توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی در حال اجراست که با سرمایه‌گذاری‌های تازه، سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر خواهد شد. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی ایران تبدیل تهدیدها به فرصت‌های بالقوه است، گفت: خودکفایی در تامین نیازهای صنعت و تامین کالاها و تجهیزات به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار دارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری و تلاش همه فعالان صنعت به‌دنبال داخلی‌سازی نیازهای صنعت تا ۶ سال آینده است. شاه میرزایی تصریح کرد: همه کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت تا پایان دولت سیزدهم با محوریت شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و همکاری مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان، داخلی‌سازی می‌شود و تاکنون نیز دستاوردهای بزرگی رقم خورده است. به گزارش مهر؛ ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (CIIE ۲۰۲۳) از ۱۴ تا ۱۹ آبان‌ماه در شهر شانگهای برگزار شد و بیش از ۵۰ شرکت و ۲۵۰ تاجر ایرانی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت پتروشیمی به صورت پاویون در این نمایشگاه حضور داشتند.