وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح ملی «یسنا» با اتکا به آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت تعاون، برای حمایت از ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار یا دارای کودک شیرخوار دهک یک درآمدی اجرایی خواهد شد. […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح ملی «یسنا» با اتکا به آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت تعاون، برای حمایت از ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار یا دارای کودک شیرخوار دهک یک درآمدی اجرایی خواهد شد.
«صولت مرتضوی» در مراسم آغاز فاز نخست اجرای طرح ملی «یسنا» با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تمرکز بر مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار در دهک یک درآمدی افزود: یکی از اهداف والای جمهوری اسلامی ایران، برقراری عدالت اجتماعی است و از بدو تاسیس برای آن اقدامات متعددی را انجام داده است. این خدمات در جای جای این مرز و بوم قابل مشاهده است.
وی گفت: ایجاد نهادهای حمایتی، توسعه تشکل‌های مردمی و کمک‌های نهادهای انقلابی، بستر عدالت‌گستری جمهوری اسلامی ایران را توسعه داده است و طعم شیرین عدالت را در کام نیازمندان چشانده است.
وزیر تعاون ادامه‌داد: طرح یارانه معیشتی، تحت پوشش قرار گرفتن نیازمندان و طرح کمک یارانه به کودکان زیر ۶ سال دهک‌های پایین جامعه دارای اختلال در نمودار رشد از جمله اقدامات انجام شده در حوزه عدالت اجتماعی است.
وی گفت: طرح ملی یسنا با اتکا به آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی آغاز شده و چه زیباست که ما هر خدمتی که قصد انجام آن را داریم در سایه امام رئوف باشد.
این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه‌داد: این طرح با ابتکار آستان قدس و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و اندک کمکی که از بستر شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده، اجرایی خواهد شد.
مرتضوی گفت: بودجه ابتدایی فاز نخست این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان است که برای حمایت از ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر باردار یا دارای کودک شیرخوار در دهک اول درآمدی جامعه در نظر گرفته شده‌اند که این افراد در هشت استان کشور شناسایی شده‌اند. با امام رضا عهد می‌بندیم که گام‌های بعدی را بلندتر برداریم و اقدامات موثرتری به فضل خدا انجام دهیم.
در ادامه این مراسم، «مصطفی فیضی» قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: در دولت سیزدهم رسیدگی به دهک‌های پایین جامعه فقط در گزارش‌ها و نوشته‌ها باقی نمانده و میدان فعالیت برای همه کسانی که به کار اشتیاق دارند فراهم شده است.
وی تاکید کرد: خادم شروع طرح ملی یسنا در کشور هستیم که این کار با همت دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. ما بنا بر دستور تولیت آستان قدس رضوی بر حضور در فعالیت‌های اجتماعی، به میزان توان خود با اشتیاق به این خدمت وارد خواهیم شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم با حضور رئیس بنیاد کرامت رضوی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در وزارت تعاون برگزار شد.