مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز (شنبه) در سفر خود به بیروت تاکید کرد که هیچ‌کس در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد. به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده است در نشست خبری مشترک با «عبدالله حبیب» وزیر خارجه لبنان با اشاره به تحولات خط آبی این […]

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز (شنبه) در سفر خود به بیروت تاکید کرد که هیچ‌کس در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده است در نشست خبری مشترک با
«عبدالله حبیب» وزیر خارجه لبنان با اشاره به تحولات خط آبی این کشور گفت «باید از بروز جنگ جلوگیری کرد و دیپلماسی می‌تواند برای یافتن بهترین راه حل تلاش کند».
وی تاکید کرد: باید از تشدید تنش منطقه‌ای ممانعت کرد، نباید لبنان به درگیری منطقه‌ای کشانده شود چرا که امروز این آخرین چیزی است که این کشور به آن نیاز دارد. به نقل از خبرگزاری سما، بورل خطاب به رژیم صهیونیستی گفت «هیچ کس در درگیری منطقه‌ای پیروز نخواهد شد».
مقام اروپایی همچنین بر لزوم بازگشایی کانال‌های دیپلماسی تاکید کرد و گفت: جنگ بدترین گزینه است و جامعه جهانی باید برای ایجاد تغییر در خاورمیانه تلاش کند. درباره تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بورل بر لزوم برقراری آتش بس دائمی، آزادی اسرا و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه ۱۷۰۱ در لبنان تاکید کرد و گفت وضعیت در نوار غزه بسیار فاجعه بار است و مردم علاوه بر حملات نظامی، با مشکل گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
بورل گفت: حتی جنگ هم قوانینی دارد، باید به قوانین بین‌المللی انسانی احترام گذاشت. باید درک کرد که صلح تنها راه برقراری امنیت در خاورمیانه است. نمی‌توان نوار غزه را از قدس شرقی و کرانه باختری جدا کرد. غزه بخشی جدایی ناپذیر از مسئله گسترده فلسطین است. غزه بخشی از سرزمین‌هایی است که اسرائیل اشغال کرده است. این منطقه باید بخشی از کشور آینده فلسطین باشد. وی در ادامه افزود تنها راه برقراری صلح و امنیت برای رژیم صهیونیستی و فلسطین که «جامعه جهانی هم روی آن اجماع دارد، راهکار تشکیل ۲ دولت است و باید برای برقراری صلح تلاش مضاعفی شود».