وزیر آموزش و پرورش گفتند: اگر نخبگان غیرآمریکایی یک ماه از این کشور خارج شوند، چیزی از آمریکا باقی نخواهد ماند. همچنین گفتند: همه سرمایه کشور آمریکا از چپاول نخبگان کشورهای دیگر است و ضریب هوشی آمریکایی‌ها بسیار پایین‌تر از بیشتر کشورهای متمدن مثل ماست. با علم به سخنان وزیر آموزش و پرورش باید آمریکایی‌ها […]

وزیر آموزش و پرورش گفتند: اگر نخبگان غیرآمریکایی یک ماه از این کشور خارج شوند، چیزی از آمریکا باقی نخواهد ماند. همچنین گفتند: همه سرمایه کشور آمریکا از چپاول نخبگان کشورهای دیگر است و ضریب هوشی آمریکایی‌ها بسیار پایین‌تر از بیشتر کشورهای متمدن مثل ماست.
با علم به سخنان وزیر آموزش و پرورش باید آمریکایی‌ها را «نخبه دزد» بنامیم. اما با توجه به سخنان وزیر، فردا مردم آمریکا به خاطر اینکه ضریب هوشی‌شان را پایین اعلام کردند ناراحت نشوند؟ وزیر جوابگو خواهد بود؟ در پاسخ به آن‌ها مثلا می‌گوید: تقصیر من چیه؟ شما خنگ و کودن هستید ضریب هوشی‌تان پایین‌تر از ماست، خودتان نخبه ندارید نخبه وارداتی دارید؟ نخبه دزدی می‌کنید.
وزیر نخبه ما توجه کند در تمام کشورها افراد با ضریب هوشی متفاوت هستند و نمی‌شود یک کشور را کلا با هوش یا «بی هوش» دانست. باور کنید آدم دچار بیهوشی می‌شود وقتی در مورد ضریب هوشی یا بی‌هوشی آمریکایی‌ها چنین می‌شنود!
گفته‌اند اگر نخبگان آمریکایی یک ماه از کشور خارج شوند چیزی از آمریکا باقی نمی‌ماند. واقعا این را درست گفتند چون در این زمینه آمریکایی‌ها از ما عقب ترند. ما اگر هر میزان مهاجرت نخبگان هم داشته باشیم کار کشور لنگ نمی‌شود چون سریع نخبگان را جایگزین می‌کنند. مثلا اگر نیروهایی از آموزش و پرورش ما به هر دلیلی بروند، سریع «نخبگان ذخیره» یا حتی «ذخیره‌های طلایی» با «درجه خلوص بالا» جایگزین می‌شوند و کار کشور و نظام آموزشی لنگ نمی‌ماند.
نکته دیگر اینکه گفتند: ضریب هوشی‌شان پایین‌تر از کشورهای متمدن مثل ماست. آیا ایشان آن‌ها را تلویحا غیر متمدن می‌دانند؟ اگر به مردم آمریکا برخورد، وزیر محترم پاسخ دهد که پاسخ آن نیفتد روی کول بنده خدا وزیر امور خارجه!
و اما برویم سر اصل مطلب، ایشان مشکل کمبود معلم در مدارس را حل کنند. وضعیت مدارس کانسکی، مدارس کپر نشینی، مدارس چادری و… را حل کنند. چکار به ضریب هوشی دیگران دارند؟ برای ما که ضریب هوشی‌مان بالاتر از آمریکایی هاست درشان ما نیست که چند ماه کلاس بی‌معلم داشته باشیم!
در ضمن وی که آنقدر به نخبگان اهمیت میدهد فردا نگوید: «کشور فقط برای تیزهوشان و نخبگان است». آنوقت آدم‌های غیر نخبه و کم هوش مثل ما غصه می‌خوریم!