آفتاب یزد: صدا و سیما شرایط سختی را سپری می‌کند به جهت آنکه با ریزش مخاطب روبرو است مسئله‌ای که حالا به دغدغه مسئولینش تبدیل شده است. از همین رو با اما و اگرهایی همیشه پای هنرمندان مغضوب شده این سازمان را وسط می‌کشند. یعنی می‌گویند درهای این سازمان بر روی هنرمندان جدا شده از […]

آفتاب یزد: صدا و سیما شرایط سختی را سپری می‌کند به جهت آنکه با ریزش مخاطب روبرو است مسئله‌ای که حالا به دغدغه مسئولینش تبدیل شده است. از همین رو با اما و اگرهایی همیشه پای هنرمندان مغضوب شده این سازمان را وسط می‌کشند. یعنی می‌گویند درهای این سازمان بر روی هنرمندان جدا شده از صدا و سیما باز است اما با شرط‌های عجیب. در واقع مسئولان صدا و سیما می‌گویند که باید این هنرمندان بر مدار فکری آن‌ها باشند. همین مداری که باعث شده تلویزیون مخاطب چندانی نداشته باشد.
به تازگی مدیر شبکه سه سیما گفته است: «ممکن است با برخی هنرمندان اختلاف سلیقه داشته باشیم اما آغوش صداوسیما برای همه هنرمندان باز است.» به گزارش ایسنا علی فروغی گفت: «ممکن است با برخی سلبریتی‌ها اختلاف سلیقه داشته باشیم اما آغوش صداوسیما برای تمام هنرمندانی که می‌خواهند برای مردم و نظام کار کنند باز است و ممنوعیتی وجود ندارد. قاطبه هنرمندان و چهره‌های محبوب مردمی علاقه‌مند نظام و انقلاب هستند و حاضرند با رسانه ملی کار کنند و ما هم از حضور این چهره‌ها در برنامه‌های مختلف صداوسیما استقبال می‌کنیم.» وی اظهار کرد: «این دسته از چهره‌ها مرجعیت و محبوبیت اجتماعی دارند و معتقدیم نباید نسبت به این طیف جامعه بی‌تفاوت باشیم و آن‌ها را رها کنیم.» فروغی در عین حال به رسالت سنگین صداوسیما در چهره‌سازی انقلابی و هدایت فکری جامعه اشاره کرد و گفت: «از مجموع رسانه‌های متعهد و دلسوز انقلاب می‌خواهیم با هم افزایی و دغدغه‌مندی، ما را در معرفی چهره‌های انقلابی و جریان‌ساز در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای یاری کنند.»
مدیر شبکه سه سیما همچنین لازمه موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی را هم افزایی همه نهادها و جریان‌های دلسوز انقلاب دانست و بیان کرد: «تجربه موفق این هم افزایی را می‌توانیم در جریان‌سازی کارهای اثرگذار سرود سلام فرمانده، جشن ۱۰ کیلومتری غدیر، پویش حریفت منم، برنامه محفل و جشن فرشته‌ها دید که همه جریان‌ها پای کار آمدند و بدون هیچ چشمداشتی برای انقلاب کار کردند.» وی افزود: «۵ درصد از چهره‌های معروف جامعه در اغتشاشات پارسال با رسانه‌های معاند همراهی کردند و سیاست قاطع ما این است آن‌هایی که در فتنه علیه نظام محکم عمل کردند جایی در رسانه ملی ندارند مگر اینکه از رفتار و کردارشان ابراز پشیمانی کنند.»