بنیامین نتانیاهو با بیان اینکه تنها در صورت آزادسازی اسرا امکان آتش‌بس ممکن است، گفت که قصد ندارد کنترل غزه را پس از جنگ در اختیار تشکیلات خودگردان قرار دهد. به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» مدعی شد که نظامیان تحت امرش با ایجاد کریدورهای امن، به بیماران حاضر در […]

بنیامین نتانیاهو با بیان اینکه تنها در صورت آزادسازی اسرا امکان آتش‌بس ممکن است، گفت که قصد ندارد کنترل غزه را پس از جنگ در اختیار تشکیلات خودگردان قرار دهد.
به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» مدعی شد که نظامیان تحت امرش با ایجاد کریدورهای امن، به بیماران حاضر در بیمارستان‌های غزه کمک می‌کنند تا از خطر دور باشند!
این در حالی است که ساعاتی پیش سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با «الجزیره» گفت که تخلیه مجروحان از بیمارستان الشفا به‌هیچ‌وجه ممکن نیست.
بااین‌وجود، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان مدعی شد: ما راه‌هایی را به یک منطقه امن در جنوب غزه طراحی کرده‌ایم. می‌خواهیم که همه غیرنظامیان از مناطق خطرخیز دور باشند. نتانیاهو همچنین در حالی مدعی تخلیه «موفقیت‌آمیز» حدود ۱۰۰ بیمار از بیمارستان الشفا شد، که بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط سخنگوی وزارت بهداشت غزه، چند کودک که به اجبار نظامیان صهیونیست بیمارستان را ترک کرده بودند، به دلیل نبود دستگاه‌های پزشکی جان باخته‌اند. سی‌ان‌ان گزارش داد که نمی‌تواند اظهارات نتانیاهو مبنی بر تخلیه بیماران را تأیید کند و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرد که هنوز هیچ تخلیه‌ای به تأیید این نهاد نرسیده است. نتانیاهو بار دیگر بر ادعای خود مبنی بر اختفای نیروهای مسلح حماس در بیمارستان‌ها و مدارس غزه تأکید کرد تا حملات رژیم صهیونیستی به این مراکز غیرنظامی در نوار غزه را توجیه کند. او همچنین در توضیح نقشه‌هایش برای روزهای پس از جنگ غزه گفت که کنترل غزه را به دست تشکیلات خودگردان نخواهد سپرد، چرا که این نهاد در گذشته نتوانسته نوار غزه را از «سلاح و افراطی‌گری» خالی کند. نتانیاهو همچنین با تأکید بر اینکه هدف اصلی وی از حمله به غزه از بین بردن حماس است، گفت که پس از دستیابی به این هدف، نظامیان صهیونیست باید بر غزه مسلط شوند تا از ظهور دوباره «تروریسم» جلوگیری شود! او گفت: یک نهاد غیرنظامی باید در غزه دو هدف را دنبال کند؛ سلاح‌زدایی و افراط‌زدایی از غزه. متاسفانه تشکیلات خودگردان فلسطین در هر دو مورد شکست خورده است. این رهبر صهیونیست همچنین برای چندمین بار از آغاز عملیات طوفان الاقصی، از پاسخ به این پرسش که آیا مسئولیت شکست غافلگیرانه رژیم صهیونیستی در این حمله حماس را برعهده می‌گیرد، شانه خالی کرد. او در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان در این باره گفت: به همه این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد، اما حالا وقت اتحاد برای پیروزی است. بیایید روی پیروزی تمرکز کنیم! نتانیاهو همچنین در واکنش به تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست علیه ناتوانی او برای آزادسازی اسرای در اختیار حماس، بار دیگر انتقادهای وارده به خود را نادیده گرفت و گفت: درک می‌کنم؛ آن‌ها تحت اضطراب فراوانی قرار داشته‌اند. وی افزود: ما در تمام طول روز هرچه در توانمان هست را به کار می‌گیریم و نمی‌توانم درباره‌اش صحبت کنم. او همچنین تأکید کرد آتش‌بس تنها درصورتی ممکن خواهد بود، که رژیم صهیونیستی شاهد آزادی تمام اسرایش باشد.