سخنگوی صنعت آب از برنامه وزارت نیرو برای انتقال آب دریا به فلات مرکزی به کمک انرژی‌های پاک و نو خبر داد. عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب درباره تامین انرژی لازم در طرح انتقال آب از دریا به فلات مرکزی کشور اظهار داشت: اجرای پنج طرح انتقال آب از دریا که اکنون در دستور کار […]

سخنگوی صنعت آب از برنامه وزارت نیرو برای انتقال آب دریا به فلات مرکزی به کمک انرژی‌های پاک و نو خبر داد.
عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب درباره تامین انرژی لازم در طرح انتقال آب از دریا به فلات مرکزی کشور اظهار داشت: اجرای پنج طرح انتقال آب از دریا که اکنون در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و ظرفیت انتقال آب به مرکز کشور را به یک میلیارد مترمکعب می‌رساند، نیازمند ۲ هزار مگاوات برق است که قرار است بخشی از این انرژی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق سبز تأمین شود.
وی با اشاره به نکات مطرح شده در نشست تعاملی وزارت نیرو با نخبگان تحت عنوان «گفت‌وگوهای آبی» پیرامون تامین انرژی طرح شیرین‌سازی و انتقال آب از دریا بیان داشت: در بالاترین سطح تصمیم‌گیری وزارت نیرو دغدغه کارشناسان در این زمینه مورد توجه قرار گرفت و پس از تعمیق مسئله، مقرر شد تا با توسعه تجدیدپذیرها بخشی از انرژی لازم برای شیرین‌سازی و انتقال آب دریا در دستور کار قرار گیرد.
بزرگ‌زاده خاطرنشان کرد: استفاده از منابع آب نامتعارف برای مناطقی که در سند ملی آمایش سرزمین مورد اشاره قرار گرفته‌اند، در دستور کار نقشه‌راه آب کشور است و توسعه خطوط انتقال آب از دریا در ۵ خط مصداق اجرایی شدن این برنامه است.
وی ادامه داد: البته این امر بستر انتقال و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر نظیر فناوری CSP است که شیرین‌سازی و تأمین برق انتقال آب را به صورت همزمان در دستور کار قرار می‌دهد.
به گزارش برنا؛ سخنگوی صنعت آب تأکید کرد: صنعت آب پذیرای نظرات تکمیلی و انتقادات و پیشنهادات برای بهبود شرایط مدیریت منابع آب در ایران است و کارشناسان می‌توانند اظهارنظرهای خود را در محیطی دوستانه و علمی به اشتراک بگذارند.