کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
شنبه, 16 فروردین 1399   Saturday 4 April 2020
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 03 بهمن 1398

صفحه خبر: زندگی

انتخاب سبزیجات کم کربوهیدرات یک گام هوشمند در کنترل قند خون مبتلایان به دیابت نوع ۲ است. این نوع سبزیجات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهترین گزینه‌های گیاهی برای کنترل قند خون دیابتی‌ها از این قرار است:
گل کلم
گل کلم یکی از سبزیجات خوراکی پر مصرف در جهان است که در رنگ‌های متنوعی موجود می‌باشد.گل کلم ، سبزی سرشار از ویتامین ث، فیبر، پتاسیم و فولات است. به علاوه مصرف روزانه ۱۲۲ گرم از این سبزی در روز تا ۱۴ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.
اسفناج
این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین کا است. محققان حتی اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.
کلم بروکلی
کلم بروکلی غذایی فوق‌العاده برای سلامتی است. این سبزیِ معروف سرشار از مواد مغذی بوده و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. علاوه بر این که کلم بروکلی ، کربوهیدرات کمی‌دارد، سرشار از ویتامین‌های آ، ث و کا، فیبر و آهن است و برای افراد دیابتی مفید است .
خیار
یک فنجان خیار خرد شده تنها ۵ گرم کربوهیدرات دارد و شما در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید مقادیر زیادی از آن را مصرف کنید. خیار یک منبع عالی از ویتامین کا، پتاسیم و ویتامین ث نیز محسوب می‌شود و فواید بسیاری دارد.
کلم
کلم بیشتر در سالاد‌ها استفاده می‌شود. شاید بسیاری از افراد این گیاه را در رژیم غذایی خود استفاده نکنند . کلم فواید زیادی دارد و خوردن آن یک راه ارزان برای اضافه کردن ویتامین‌ها به رژیم غذایی است البته به علاوه آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، منگنز و ویتامین ب ۶.
مارچوبه
این گیاه نیز در هر فنجان تنها ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین‌های آ و کا است. هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقه‌های سبز روشن آن را انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می‌شود.
گوجه فرنگی
حاوی ویتامین ث و یک منبع عالی از ویتامین آ و پتاسیم محسوب می‌شود. هر فنجان آب گوجه فرنگی تنها ۳۲ کیلوکالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان‌های قوی است که در برابر بیماری‌ها محافظت ایجاد می‌کند و برای دیابتی‌ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.
کلم بروکسل
کلم بروکسل، که با نام‌های کلم دُکمه ای یا کلم فَندقی نیز شناخته می‌شود،دارای فواید بسیاری است . این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین آ، ث و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتی‌ها، می‌تواند برخی سرطان‌ها را دفع کند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام