علی اکبر فرقانی- برای انجام کاری باید خودم را به میدان امام خمینی(ره) میرساندم. هر چه مقابل پارک شکوفه منتظر تاکسی یا موتورسیکلت شدم، خبری نشد. تاکسیها با این که خالی بودند از مقابل دیدگانم عبور میکردند و پس از این که مقصدم را اعلام میکردم پایشان را روی گاز میگذاشتند و رد میشدند. تا این که اتوبوس شرکت واحد از میدان ائمه اطهار(ع) به مقصد میدان بهارستان رسید و سوار شدم. در برخی محلها از جمله میدان شهدا به دلیل نبود میدان، خودروها مجبورند برای ادامه مسیر به خیابان پیروزی، پشت شرکت برق رفته و سپس از آنجا به خیابان هفده شهریور و میدان شهدا یعنی همان مسیری که از پشت شرکت برق رفتند دوباره از جای دیگر دور بزنند و به میدان شهدا برسند تا بتوانند به خیابان مجاهدین اسلام بروند و از آنجا به میدان بهارستان ادامه مسیر دهند. این که میگویند وقت طلاست متاسفانه از سوی شرکت واحد نادیده گرفته شده و مردم مجبورند حرکت لاکپشتی اتوبوسها و به دور خود گشتن آنها را تحمل کنند. از اینها که بگذریم اتوبوسهایی که از میدان هفتم تیر یا از میدان امام حسین(ع) و میدان بهارستان به میدان شهدا میرسند، لحظات طولانی توقف و سپس حرکت میکنند. این مسئله بیشتر در ایستگاه میدان شهدا اتفاق میافتد و مشخص نیست رانندگان اجازه این همه توقف و اتلاف وقت مسافران را دارند یا نه و این که مسئولان شرکت واحد چرا فکری برای این موضوع نمیکنند. به هرحال از طرفی مردم را تشویق به استفاده از وسایل نقلیه عمومی میکنند و از سویی هم برخی رانندگان و برخی مسیرها موجب هدررفتن وقت مسافرانی میشود که عجله دارند و باید به موقع به مقصد برسند. خیابانهای شلوغ و پُرترافیک و کرایههای بالا و جیبهای خالی مسافران هم اجازه استفاده از آژانس، تپسی یا اسنپ و بقیه خودروهای اینترنتی را نمیدهد. مسئولان شرکت واحد میتوانند با شناسایی کوتاهترین مسیرها، رانندگان را ملزم به حرکت در مسیرهای مربوط کنند.