کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
دوشنبه, 08 آذر 1400   Monday 29 November 2021
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 06 خرداد 1394

صفحه خبر: زندگی

آخرین روزهای بهار بهترین فرصت برای کسب عادت‌های خوب و تلاش برای سالم ماندن است. چون هوا برای ورزش کردن فوق‌العاده بوده و تمام میوه‌ها و سبزیجات مفید بهاره و تابستانه به بازار آمده است. به گزارش تبیان، با ما باشید تا با ترفند‌هایی ساده برای سالم‌تر بودن و سالم‌تر ماندن آشنا شوید.
هویج
یکی از بی‌ادعاترین سبزیجات موجود که سرشار از ویتامین A است و خطر سرطان سینه و سرطان ریه را کاهش می‌دهد. در این روزهای خوب خودتان را از مصرف هویج و آب هویج محروم نگذارید.
هات‌چاکلت
شکلات داغ یا همان هات‌چاکلت برای سلامتی بسیار مفید است به شرطی که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. چون علاوه بر رساندن پروتئین زیاد به بدن حاوی کالری و چربی زیادی است که اگر حواستان نباشد چاقتان می‌کند.
چای سبز
یک دلیل ویژه برای محبوبیت چای سبز وجود دارد: این نوشیدنی فاقد کالری است و در عین حال سرشاراز آنتی‌اکسیدان است. بنابراین توصیه می‌کنیم که این چای را وارد برنامه‌ روزانه‌تان بکنید.
آب زغال‌اخته
اگر فشارخونتان بالا رفته است بهتر است بدانید که آب زغال‌اخته به کنترل فشارخون کمک زیادی می‌کند.
چای نعنایی
نوشیدن چای نعنایی بعد ازغذا مشکلات گوارشی را از شما دور خواهد کرد. این سبزی معطرآرام‌بخش حاوی ترکیبی به نام مانتول است که برای تسکین گلودرد نیز بسیار موثر است.
بروکلی
بروکلی منبع فوق‌العاده ویتامین C و سرشار از فیبرهای غذایی است که برای تضمین سلامتی بدنتان لازم و ضروری‌اند.
آووکادو
آووکادو چرب است اما چربی آن جزو انواع سالم و مورد نیاز بدن است. این میوه باعث کاهش خطر بروز سکته‌ مغز و بیماری‌های قلبی می‌شود و علاوه بر آن به کاهش کلسترول بد خون کمک زیادی می‌کند.
سیر
سیر که به‌عنوان طعم‌دهنده‌ غذاها استفاده می‌شود منبع فوق‌العاده‌ منگنز وویتامین C محسوب می‌شود. این ماده‌ غذایی مفید ضدچربی و فشارخون و همچنین ضدسرطان است.
سیب
خوردن روزانه یک عدد سیب به کاهش کلسترول و پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون کمک می‌کند. سیب همچنین خطر ابتلا به آسم را نیز کاهش می‌دهد.
موز
مصرف موز قبل از ورزش باعث افزایش انرژی‌تان خواهد شد. این میوه‌ مفید منبع خوب پتاسیم بوده و برای هضم غذا مفید است.
بذر کتان
بذر کتان علاوه بر اینکه منبع خوب آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.
سیب‌زمینی شیرین
سیب‌زمینی شیرین در مقایسه با سیب‌زمینی معمولی قند بیشتری دارد. این سبزی نه‌تنها منبع فوق‌العاده‌ ویتامین A است بلکه میزان بالایی فیبر و پتاسیم را نیز وارد بدن می‌کند.
برنج قهوه‌ای
برنج قهوه‌ای مغذی‌تر از برنج سفید است. این ماده‌ غذایی همچنین سرشار از سلنیوم و منگنز می‌باشد که برای سلامتی لازم و ضروری هستند.
کلم کیل
کلم کیل یک ماده‌ غذایی فوق‌العاده برای کنترل میزان قند خون است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. این ماده‌ غذایی یکی از منابع غذایی کلسیم بوده و برای بهبود سلامت استخوان‌ها مفید است.
ماهی آزاد
ماهی آزاد منبع خوب و فوق‌العاده‌ ویتامین 12 B‌،
ویتامین D و سلنیوم است. این ماده‌ غذایی منبع خوب نیاسین، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین‌ها، فسفر و ویتامین 6 B است.
مغزها
مغزها خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد. از آنجایی که میزان کالری و چربی این مواد غذایی بالا است. این مغزهای روغنی (آجیل‌ها) حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای سلامتی مفید است.
کدوحلوایی
کدوحلوایی یکی از سبزیجات کم‌کالری و سرشار از فیبرها، پتاسیم و ویتامین C بوده و برای سلامتی قلب نازنینتان فوق‌العاده است.
بادام
یک آیتم جداگانه به بادام اختصاص داده‌ایم تا اهمیت آن برایتان مشخص شود. بادام نه‌تنها خوشمزه است بلکه یک ماده‌ غذایی مغذی محسوب می‌شود. مواد مغذی موجود در بادام باعث تحریک فعالیت مغزی شده و خطر بروز سکته‌ قلبی را کاهش می‌دهد. بادام برای استخوان‌ها و دندان‌هایتان بسیار مفید است به خاطر اینکه یکی از منابع خوب کلسیم محسوب می‌شود.
نان گندم کامل
نان تهیه‌شده از گندم کامل به کنترل وزن کمک زیادی می‌کند. این نوع نان حاوی میزان زیادی فیبر است به دستگاه گوارش کمک و قند خون را کنترل می‌کند.
شیر کم‌چرب
نوشیدن شیر کم‌چرب به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. این شیر همچنین حاوی ویتامین D است که برای سلامتی استخوان‌ها لازم و ضروری است.
اسفناج
اسفناج ارزش غذایی بالایی دارد و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان شده و وضعیت سلامتی استخوان‌ها را ارتقا می‌دهد.
عسل
مخلوط کردن عسل با آب و آب لیموترش به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند. این نوشیدنی همچنین منبع خوب ویتامین C، کلسیم و آهن است.
میوه‌های ریز
میوه‌های ریز مانند انواع توت‌ها، تمشک، توت‌فرنگی، بلوبری و غیره منبع خوب فیبر هستند و به کنترل اشتها و وزن کمک زیادی می‌کنند.
روغن‌زیتون
روغن‌زیتون برای مقابله با سرطان و بیماری‌های قلبی مفید است چون باعث کنترل کلسترول خون می‌شود.
چغندر
چغندر سرشار از ویتامین C و فیبر است. این سبزی مفید همچنین حاوی مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم و منگنز است.
ماهی
ماهی منبع فوق‌العاده‌ پروتئین‌ها و ویتامین‌ها است. مصرف ماهی شما را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، افسردگی و آرتریت محافظت می‌کند.
صبحانه‌ سالم
صبحانه‌ سالم حاوی پروتئین‌ها مانند تخم‌مرغ و غیره می باشد که برای سلامتی مفید هستند.
سلامتی از آن آن‌هایی است که سحرخیزند
افرادی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند فعال‌تر، شاداب‌تر و با افکار مثبت‌تری هستند. پس سحرخیز باشید تا کامروا شوید.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام