خودمانی با روابط عمومی وزارت صمت
- شناسه: 1512
- یکشنبه 11 دی 1402
- انتشار در صفحه ۱
پیش از این چندین بار در خصوص وضعیت اسفبار روابط عمومیهای دولت یادداشت نوشته بودم و تصمیم داشتم در این مورد دیگر موردی را قلمی نکنم؛ چرا که با توجه به توانایی افرادی که در داخل روابط عمومیهای دولت شاغل هستند نباید توقع آنچنانی داشت و طی چندین یادداشت نیز آنچه شرط بلاغ است گفته شد! لیکن در جوابیه امروز وزارت صمت به گزارش آفتاب یزد مواردی به چشم میخورد که عجیب و مایه خجالت روابط عمومیهای تمام ادوار است! خبرنگار آفتاب یزد چندی پیش با توجه به مشاهدات میدانی خود در سطح شهر این سوال را پرسیده بود که دلیل آزاد شدن واردات خودرو از کشور کره در حالی که همچنان واردات لوازم خانگی از کشور مذکور ممنوع است، چیست؟ اگر دولت کره دولتی متخاصم و تحت نفوذ آمریکاست امری کلی است فلذا این تناقض در واردات به چه معناست؟ یعنی در حوزه خودرو پولهای ایران در کره آزاد شده اما در مورد لوازم خانگی پولهای ما آزاد نشده؟! خبرنگار ضمن اشاره به این تناقض گمانه زنی نموده که مبادا این تناقض به دلیل منافع عدهای رخ داده و جای بررسی دارد. بنابراین نقد و درخواست آفتاب یزد روشن مطرح شده اما مشخص نیست چرا جوابیه وزارت صمت اینگونه تنظیم شده است. سوگمندانه باید گفت روند تنظیم جوابیهها در دولت روز به روز دچار پسرفت میشود تا جاییکه به نظر میرسد جوابیه مذکور را نوجوانی کم اطلاع و سیاست زده تنظیم کرده است! نکته خوشمزه جوابیه صمت هم آنجاست که در سرتاسر این جوابیه به «گاف آفتاب یزد» اشاره شده و در پایان آن نیز بر گزاره «عجب گافی» در پاسخ به گزاره «عجب تناقضی» آفتاب یزد تاکید شده ولی جالب آن است که حتی در این جوابیه هم روابط عمومی وزارت صمت آنقدر با عجله و سیاست زده عمل کرده که حتی تیتر گزارش را در جوابیهای که باسربرگ این وزارتخانه ارسال کرده به درستی منعکس ننموده و زحمت اصلاح آن بر دوش خبرنگار آفتاب یزد افتاده است! از همین رو توصیه میشود با مرور جوابیه چاپ شده، دوستان تازهکار وزارت صمت نحوه صحیح تنظیم پاسخ به مطبوعات را یاد بگیرند! اما در باب سیاست زدگی تنظیمکنندگان جوابیه همین بس که ایشان هنوز نمیدانند روزنامه آفتاب یزد از منتقدان جدی دولت حسن روحانی بوده و اگر این موضوع را از کسانی که بیش از دو سال سابقه رسانهای دارند کسب اطلاع میکردند متوجه میشدند. ضمنا به همکارانمان در روابط عمومی وزارت صمت توصیه میکنیم ملاک و معیارشان زینپس برای تنظیم جوابیهها محتوا و جوهر مطالب و ایضا دغدغهها و مطالبات انباشته مردم باشد نه جناح بازی و سیاسی بازی. اگر هم فشاری بر روابط عمومی مذکور وجود دارد برای نگاشتن و ارسال چنین جوابیههایی لازم است به طرق دیگری از خود رفع مسئولیت کنند! در پایان یادآوری دو نکته لازم است: حتما دوستان گرامی در وزارت صمت میدانند با وعدههای تکراری بازار خودرو به سر وسامان نمیرسد و نمیتوان با واردات ۲۰ خودروی خارجی این بازار را کنترل کرد. اگر یک نفر از مردم عادی اظهار نماید که عملکرد این وزارتخانه صحیح بوده آفتاب یزد تا پایان سال تیتر نخست خود را به تایید و تمجید از وزارت صمت اختصاص میدهد. بر فرض که دولت روحانی عملکردی افتضاح داشته، شما که عملکردی خیرهکننده داشتید چرا پراید ۲۵۰ میلیون تومان شده است؟! نکته بعدی اینکه چندی پیش در گزارشی از ایران خودرو درخواست کردیم سرنوشت سرمایه گذاریهای این شرکت در کشورهای مختلف چه شد؟ این همه پولی که از جیب مردم برداشت شده و در کشورهای خاص هزینه شده چه آوردهای برای ملت داشته است؟ الحمدلله که روابط عمومی ایران خودرو کلا خواب است اما روابط عمومی وزارت صمت چرا در چنین مواردی ساکت است و دم نمیزند؟!
انتهای پیام