کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
یکشنبه, 04 آبان 1399   Sunday 25 October 2020
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 08 آبان 1396

صفحه خبر: زندگی

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نسبت به خطر مسمومیت به دنبال مصرف بیش از اندازه ویتامین‌های محلول در چربی هشدار داد.به گزارش ایسنا، دکتر حمیده رضوی مطالبی را پیرامون انواع مختلف مسمومیت‌ها و اقدامات درمانی مورد نیاز در مواجهه با آنها تشریح کرد و گفت: اولین اقدام در زمان مواجهه با هر مسمومیت، در صورت نداشتن اطلاعات کافی برای نجات فرد مسموم، تماس با تلفن‌های ۱۴۹۰-۱۹۰ و ۱۱۵ است.رضوی، مسمومیت‌های داروئی را شایع‌ترین نوع مسمومیت دانست و از خانواده‌ها خواست ضمن اینکه از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزند در خصوص نحوه و میزان مصرف دارو خصوصا در کودکان دقت بیشتری داشته باشند و از دادن دارو در دوزهای بیشتر و کمتر از مقادیر توصیه شده توسط پزشک معالج اجتناب کنند.این کارشناس داروئی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود در خصوص مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها توضیحاتی مطرح و توصیه کرد: از مصرف بیش از حد ویتامین‌های محلول در چربی خصوصا ویتامین D اکیدا خودداری شود.بنابراعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی تصریح کرد: فقط آزمایش خون می‌تواند میزان نیاز فرد به انواع ویتامین‌ها و مکمل‌ها را تعیین کند و مصرف بیش از حد اینگونه ویتامین‌ها منجر به مسمومیت فرد مصرف کننده می‌شود.رضوی در ادامه نکاتی را پیرامون مصرف داروهای ضد بارداری متذکر شد و گفت: در مصرف این داروها نیز احتیاط لازم صورت گیرد؛ چرا که این دارو ها منشاء هورمونی دارند و مصرف نابجا و غیر صحیح آنها می‌تواند تاثیرات سوء بر فرد مصرف کننده داشته باشد.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام