کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
جمعه, 20 تیر 1399   Friday 10 July 2020
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 08 خرداد 1396

صفحه خبر: تحلیل

در سال‌ها‌ی قبل از 1384 دفتر تبلیغات دولت زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و مسئولیت هماهنگی روابط عمومی سازمان‌های دولتی به ویژه وزارتخانه‌ها با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ بود. اما مانندتمام اشتباهات دیگر این جایگاه نیز تغییر کرد و بدون توجیه زیر نظر ریاست جمهوری قرار گرفت. غافل از آنکه طرف مقابل روابط عمومی‌ها، رسانه‌ها‌ هستند و آن هم زیر نظر وزارت فرهنگ است.
سال‌ها‌ برای اینکه بتوانیم به صورت یکپارچه با رسانه‌ها‌ هماهنگ شویم، کوشش کردیم نام معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه را تغییر دهیم و خوشبختانه موفق شدیم تا بتواند رابطه خوبی بین رسانه‌ها‌ و روابط عمومی‌ها‌ باشد. ماه‌ها‌ و سال‌ها‌ دلایل حضور روابط عمومی‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توجیه کردیم. ساعت‌ها جلسه گذاشتیم. بارها مکاتبه کردیم تا دولت وقت قبول کرد چون مطبوعات با وزارت فرهنگ ارتباط دارند بهترین نقطه اتصال روابط‌عمومی‌ها وزارت فرهنگ است و مهم ترین و بهترین جایگاه برای هماهنگی به عنوان سخنگوی دولت و سخنگوی نهادهای دولت روابط عمومی‌هاست.
برای آنکه بتوانیم تعاملی ارزشمند با رسانه‌ها‌ داشته باشیم هیچ راهی جز جدا کردن آن از ریاست جمهوری و مجددا اضافه کردن آن به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ ندارید. وگرنه پس از چند سال خواهید گفت « این دولت بلندگو می‌خواهد».باید گفت این دولت پاسخگو می‌خواهد. این دولت به ارتباط نیاز دارد و این دولت و هر دولتی روابط‌عمومی می‌خواهد. اطلاع رسانی نیاز به بلندگو ندارد، سخنگو نیاز دارد.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام