کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
سه شنبه, 24 فروردین 1400   Tuesday 13 April 2021
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 13 مرداد 1395

صفحه خبر: زندگی

شاید رژیم غذایی روش خوبی برای بهبود عادت غذایی به‌نظر برسد، ولی گول نخورید. ۱۰ روز متوالی چیزی به جز مخلوط آب‌میوه نخوردن ممکن است به شما کمک کند چندکیلویی وزن کم کنید و در کوتاه‌مدت احساس رضایت داشته باشید، ولی بدن شما در بلند‌مدت نمی‌تواند این نوع رژیم‌های فشرده را تحمل کند. به گزارش سلامت نیوز، با این‌همه گزینه‌ ناسالمی‌که وجود دارد، اجرای یک برنامه‌ غذاییِ مغذی و متعادل، شاید
غیر ممکن به نظر برسد. ولی جای امیدواری هست!
غذاهایی بخورید که از خوردن آنها لذت می‌برید
همان‌طور که پژوهش‌ها همچنان اذعان می‌کنند، دست یافتن به یک عادت غذایی که بتوانید آن‌را تحمل کنید سخت است؛ اگر همه‌ غذاهایی را که دوست دارید حذف کنید، احتمالا برنامه‌‌تان را تحمل نخواهید کرد.
اندازه‌ سهمیه‌ غذایی‌ که می‌خورید مهم است
خوردن یک بُعد روانشناختی هم دارد، پس آگاهی از این که وزن کم می‌کنید و پایبند بودن به اندازه‌ درست سهمیه‌ غذایی بسیار اهمیت دارد.
بسته‌ ناهار درست کنید
یک راه برای زیرنظر گرفتن میزان کالری مصرفی‌تان در روز، کنترل اندازه‌ سهمیه‌ غذایی‌تان از طریق بسته کردن ناهار است.
غذاهای پروتئین‌دار و فیبردار انتخاب کنید
پس از مرور پژوهش‌های مربوط به کاهش وزن، روانشناسان با ذکر دلیل غذاهای غنی از پروتئین و فیبر را در برنامه‌های کاهش وزن وارد کردند چون این مزیت را دارند که خیلی زود به آدم احساس سیری می‌دهند.
رژیم مدیترانه‌ای بگیرید
پژوهش‌ها نشان داده‌اند یک رژیم مدیترانه‌ای شاملِ سبزیجات، روغن زیتون و غذاهای فرآوری شده‌‌ کمتر، به سلامت قلب و مغز شما کمک می‌کند.
کالری لازم را از غذا دریافت کنید، نه از مایعات
در پژوهشی که از زنان چاق انجام گرفت، پژوهشگران دریافتند، جدا از رژیم غذایی و ورزش کردن، جایگزین کردنِ آب به‌جای نوشیدنی‌های شیرین با کاهش وزن ارتباط دارد.
انعطاف‌پذیر باشید
با داشتن گزینه‌های مختلف برای خوردن، راحت‌تر می‌توانید یک برنامه‌ غذایی را جزئی از زندگی خود کنید، درست وارونه‌ رژیمی‌که هر هفته تنها امکان خوردن چهاریا پنج غذای یکنواخت را به شما می‌دهد.
به زبانِ دل‌تان گوش کنید
پژوهشگران به فرمولی دست‌ یافته‌اند که به پیدا کردنِ برنامه‌ غذایی مناسب برای هر شخص
بر اساس میکروب‌هایی که در معده‌ او وجود دارد، کمک می‌کند.
قبل از وعده‌ غذایی‌تان آب بنوشید
در پژوهشی کوچک معلوم شد کسانی که ۳۰ دقیقه قبل از غذا حداقل ۱۶ اُنس آب نوشیده بودند ۲.۷ پوند بیشتر از کسانی که این کار را نکرده بودند وزن کم کرده‌اند.
وقتی سیر هستید به خواربار فروشی بروید
مشتری‌های گرسنه بیشتر احتمال دارد هله‌هوله بخرند تا مشتری‌های سیر.
یک خوابِ شبِ خوب داشته باشید
پژوهشگران دریافته‌اند وقتی خسته هستیم بدن‌مان مشتاق خوردن غذاهای پرکالری است، شاید چون به انرژی(یا خواب) نیاز داریم.
صبحانه بخورید
شواهد نشان می‌دهند وعده‌ اول صبح، موتور سوخت‌وساز بدن‌تان را روشن می‌کند، این فرآیندی است که غذای خورده شده را به انرژی تبدیل می‌کند.
بعد از شام چیزی نخورید
پژوهشگران در پژوهشی پی‌بردند مردان جوان به‌طور میانگین ۲۳۸ کالری کمتر می‌خورند وقتی شام، آخرین وعده‌ غذایی هر روزشان باشد.
از خوردن نوشیدنی‌های رژیمی‌پرهیز کنید
تغییر‌عادت و خوردن نوشیدنی‌های رژیمی‌یکی از روش‌های سریعِ کم‌کردن میزان کالری دریافتی است، ولی پژوهشی بلندمدت نشان داد این‌کار در زمانی طولانی عملا می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.
گرسنه نمانید
یک پژوهش معتبر نشان داد مردان جوانی که به مدت ۲۴ هفته، گاه وبی‌گاه گرسنگی را تحمل می‌کرده‌اند، کارشان به پرخوری کشیده است و بعضی‌ها حتی در این زمینه کنترل خود را از دست داده‌اند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام