کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
چهارشنبه, 12 آذر 1399   Wednesday 2 December 2020
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 14 آذر 1398

صفحه خبر: زندگی

روش‌های درمان آنفلوآنزا در واقع بر کاهش شدت علائم این بیماری متمرکز هستند تا دوره بیماری به اتمام برسد و هیچ روشی وجود ندارد که به طور معجزه آسایی علائم این بیماری را از بین ببرد. در همین راستا، تامین آب مورد نیاز بدن و مصرف غذاهای سرشار از مواد مغذی می‌تواند به تسکین شدت علائم و پیشگیری از وخیم‌تر شدن آنها کمک کند و شاید دوره درمان را کوتاه‌تر سازد.به گزارش عصر ایران ، افراد مبتلا به آنفلوآنزا معمولا تمایل چندانی به غذا خوردن ندارد، از این رو، خوراکی‌هایی سرشار از مواد تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و تسکین دهنده علائم با امکان بلع راحت می‌توانند گزینه‌های خوبی در این شرایط باشند.
نوشیدنی‌های الکترولیت
نوشیدن آب یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای هیدراته نگه داشتن بدن است. افزودن نوشیدنی‌های ورزشی سرشار از الکترولیت‌ها یا آب نارگیل به رژیم غذایی می‌تواند به احیای دوباره ذخایر سدیم و پتاسیم و همچنین مایعات مورد نیاز بدن کمک کند.یک نوشیدنی طعم‌دار ممکن است بیمار را به نوشیدن مایعات بیشتر تشویق کند.
سوپ مرغ
آب سوپ مرغ به تامین آب مورد نیاز بدن و همچنین احیای ذخایر سدیم کمک کند، سبزیجات موجود درآن می‌توانند ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف را در اختیار بدن قرار دهند. مرغ برای کمک به بهبودی و افزایش قدرت و انرژی بیمار است. خواص آروماتیک سوپ مرغ نیز می‌تواند به شل شدن مخاط و پاکسازی مسیرهای بینی کمک کند.
آب پرتقال
آب پرتقال منبع خوبی برای ویتامین C است و مدت دوره سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش دهد. در مصرف آب پرتقال نباید زیاده‌روی کنید زیرا می‌تواند به مشکلات گوارشی منجر شود.شما می‌توانید آب پرتقال را با آب ترکیب کنید تا رقیق‌تر شود. مصرف آبمیوه‌ها و آب سبزیجات تازه و طبیعی مواد مغذی مختلف بدن را تامین می‌کند.
گوشت گاو
دریافت میزان کافی از ماده معدنی روی از طریق تقویت سیستم ایمنی به مبارزه با عفونت کمک می‌کند و ممکن است مدت دوره سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کوتاه‌تر کند. گوشت گاو یک منبع خوب برای روی است. همچنین، گوشت گاو سرشار از پروتئین و ویتامین B است که ممکن است به روند بهبودی آنفلوآنزا کمک کنند.
زنجبیل
غذاها یا نوشیدنی‌های تهیه شده از زنجبیل ممکن است به تسکین مشکلات معده مرتبط
با آنفلوآنزا کمک کنند. زنجبیل از خواص
ضد التهاب برخوردار است .چای یا سوپ‌های زنجبیل می‌توانند خوراکی‌های خوبی در زمان ابتلا به آنفلوآنزا باشند زیرا هم به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می‌کنند و هم مواد مغذی را در اختیار آن قرار می‌دهند.
چای سبز
نوشیدن چای گرم برای تامین آب مورد نیاز بدن است. نوشیدن مایعات گرم می‌تواند به باز شدن مسیرهای هوایی کمک کند..چای سبز یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در این زمینه مد نظر قرار دهید. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است. افزودن کمی‌عسل به چای سبز برای تسکین گلو درد و سرفه تبدیل کند.
میوه‌ها و سبزیجات
مصرف آنتی اکسیدان‌های مختلف برای محافظت در برابر بیماری‌های مزمن اهمیت ویژه ای دارد. مصرف میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ از بهترین گزینه‌ها برای دریافت آنتی اکسیدان‌های مختلف است. محصولاتی با رنگ‌های درخشان، مانند فلفل‌های دلمه ای
می‌توانند میزان قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌ها را در اختیار بدن قرار دهند.
قارچ
مطالعات نشان داده اند که قارچ از خواص ضد ویروس برخوردار است که می‌تواند به تقویت بدن در برابر ویروس آنفلوآنزا کمک کند. ترکیبی به نام گلوکان به نظر می‌رسد تا حدی در این زمینه موثر است. با افزودن انواع مختلف قارچ‌ها، مانند شیتاکه، دکمه ای سفید و مایتاکه، به رژیم غذایی خود می‌توانید از فواید هر یک از آنها بهره‌مند شوید.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام