کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
چهارشنبه, 12 آذر 1399   Wednesday 2 December 2020
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 09 مهر 1398

صفحه خبر: زندگی

یکی از راه‌های کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت، استفاده از داروهای تجویز شده و تغییرات سبک زندگی از جمله ورزش و رژیم غذایی سالم است.به گزارش آوای سلامت ، شاید بسیاری از مبتلایان به دیابت هنوز ندانند که افزودن برخی چاشنی‌ها به غذاهایی که طبخ می‌کنند، می‌تواند از افزایش قند خون جلوگیری کرده و راه خوبی برای مدیریت این بیماری باشد. این چاشنی‌ها را به راحتی می‌توانید در کابینت آشپزخانه خود پیدا کنید:
دارچین
دارچین یک آنتی اکسیدان است و تحقیقات انجام شده توسط محققان نشان داده که مصرف آن منجر به بهبود حساسیت به انسولین می‌شود و قند خون ناشتا را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در دارچین منجر به پیشگیری از آسیب‌های سلولی آهسته می‌شوند و برای سلامتی بدن مفید می‌باشد.
رزماری
رزماری بهترین آنتی اکسیدان است بخصوص زمانی که با فلفل، حبوبات یا کلم در رژیم غذایی افراد ترکیب می‌شود. رزماری خواص ضد التهابی دارد و باعث کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش خطر سرطان و پیشگیری از ابتلا به سندرم متابولیک می‌شود لذا مصرف آن برای سلامت بدن مفید است.
میخک
میخک غنی ازآنتی ‌اکسیدان آنتوسیانین وکوئرستین ویک ترکیب فعال به نام اوژنول است و منبع عالی ازمنیزیم و اسید چرب امگا3، ویتامین‌های ث و کا، فیبرو کلسیم و منیزیم است. محققان نشان داده‌اند که مصرف 1 تا 3 گرم میخک در روز برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 برای کنترل سطوح قند مفید است.
ریحان
ریحان سرشار از فلاونوئیدها است و مصرف آن با گوجه فرنگی، روغن زیتون و سرکه منجر به کنترل فشار خون می‌شود. با توجه به تحقیقاتی که منتشر شده ، فشار خون بالا یک نگرانی عمده برای ابتلا به دیابت نوع دو است. دونفر از هر سه نفر از افراد مبتلا به دیابت، از فشار خون بالا نیز رنج می‌برند.
سیر
با توجه به تحقیقاتی که نتایج آنها در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده، مصرف سیر با کاهش فشار خون و کاهش قند خون در ارتباط است. البته مصرف سیر ممکن است منجر به برخی تداخلات دارویی شود بنابراین قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی تان با پزشک تان حتما مشورت کنید.
زردچوبه
این ادویه حاوی کورکومین، یک ترکیب فعال با ویژگی‌های ضدالتهابی و آنتی ‌اکسیدانی است. زردچوبه باعث بهبود عملکرد انسولین می‌‌شود. کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش رسوب پلاک‌‌های چربی در دیواره داخلی عروق می‌‌شود و از گرفتگی آن جلوگیری کرده و به جریان خون کمک می‌‌کند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام