کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
پنج شنبه, 01 مهر 1400   Thursday 23 September 2021
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 30 اردیبهشت 1397

صفحه خبر: صفحه آخر

همان‌طوری که درخواست، انتقاد، شکایات و مشکلات شهری را به رشته تحریر در می‌آوریم، پس از چاپ مطالب از مسئولان توقع داریم به مسائل و مشکلات رسیدگی کنند، بعضی اوقات ضعف‌ها و سهل‌انگاری‌هایی وجود دارد که مانع رسیدگی و پیشرفت کارها می‌شود، اما برخی‌ها هم مدیران متبحر و مسئولیت‌پذیراند و به محض این که در جریان مشکلات قرار می‌گیرند، آنها را مورد توجه و رسیدگی قرار می‌دهند، برای پاسداشت از زحمات افرادی که وظیفه‌شان را به خوبی و درستی انجام می‌دهند و به دقت به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند و موجب سازندگی، رفع موانع و مشکلات مردم می‌شوند، وظیفه داریم کارهای انجام شده و سازندگی را هم اطلاع‌رسانی کنیم تا هم مسئولان بیشتر تشویق به سازندگی شوند و هم این که مقام‌های بالاتر وقتی بودجه‌ای در اختیار ادارات دولتی و شهرداری‌ها می‌گذارند، بیشتر در جریان خدمات و سازندگی قرار گیرند، گرچه بسیاری از مسئولان که برای رضای خدا و مردم کار می‌کنند، هیچ توقعی ندارند. به‌عنوان نمونه مهندس علی‌محمد مختاری سال‌هاست مدیرعامل سازمان بوستان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران است و از دوران دولت پیش در سمت خود باقی مانده، علی‌رغم ضعف‌هایی که در طول خدمتش داشت و موجب نابودی چنار‌های خیابان ولیعصر(عج) یا با تصمیمات نادرست در تهران درختانی کاشتند که نیاز شدید به آبیاری داشتند و غیره، اما در کنار آنان افرادی هم بودند که کارها و خدمات فراوانی انجام داده‌اند، از جمله مهندس هاشمی برای راه‌اندازی مترو تهران تلاش‌های درخور توجهی انجام داد و مهندس کرباسچی شهردار سابق هم مقتدرانه و متبحرانه کار کرد گرچه به دلایلی زیر تیغ انتقاد هم رفت و به دادگاه فراخوانده شد و تاوان کارهای کرده یا نکرده‌اش را داد، اما سازندگی‌هایی که در دوران ایشان انجام شد،‌ به یادگار مانده‌اند. همچنین برخی افراد هم وقتی با آنان تماس گرفته و مشکلات شهری یا حمل و نقل درون‌شهری را با آنان در میان می‌گذاریم به سرعت رفع می‌شود. به‌عنوان مثال خانم حاتمی یکی از کارکنان متعهد روابط عمومی شهرداری منطقه 13 به محض این که در جریان مشکلات خیابان پیروزی و نبود سنگفرش پیاده‌رو قرار گرفت، در اسرع وقت موضوع را پیگیری کرد و ظرف دو روز محل رفت و آمد عابران و مقابل مغازه‌ها با هماهنگی‌ معاون عمرانی سنگفرش شد و موجب خوشحالی ساکنان و کاسبان محل شد. یا این که آقای سلمانی یکی از کارکنان پرتلاش شرکت واحد که محل استقرار آنان در خیابان پیروزی، خیابان نبرد شمالی است، به محض این که در جریان ضعف‌ برخی رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد منطقه 14 قرار گرفت، به مشکلات مسافران رسیدگی و رانندگان را توجیه و آنان را به وظایفشان آشنا کرد. به هرحال از قدیم‌الایام مشکلات شهری و اجتماعی و ضعف‌های مدیریتی وجود داشت و اکنون هم دارد و در کنار آن فعالان و تلاشگرانی هم وجود دارند، که جای قدردانی دارد و حیف است خدمات و تلاش‌هایشان پنهان بماند. امید است تمامی مسئولان برای سازندگی و خدمات‌رسانی به مردم گوی سبقت را از یکدیگر بربایند و خدمتگزار واقعی مردم باشند. بارها اتفاق افتاده افرادی در مراجعه به ادارات دولتی برای این که بتوانند از رئیس یا مدیر امضا بگیرند، او را از طبقه‌ای به طبقه‌ دیگر یا از اتاقی به اتاق دیگر می‌فرستند که موجب اتلاف وقت می‌شود. به یاد دارم پارسال برای فروش خانه‌ای در مارلیک، ساعت 9 صبح به شهرداری ملارد مراجعه کردم، چون شهردار در آن ساعت نبود و معاون هم اجازه امضا نداشت،‌ من و بقیه مراجعه‌کنندگان مجبور شدیم تا ساعت 13 منتظر حضور شهردار شویم تا پای برگه‌ها را با امضای نازنینش منور کند! از این مسائل هم در برخی شهرداری‌ها و ادارات دولتی وجود دارد که باید از سوی مسئولان رسیدگی و ساماندهی شوند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام