کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
شنبه, 09 اسفند 1399   Saturday 27 February 2021
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 06 آذر 1399

صفحه خبر: اقتصادی

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داد ایرلاین‌ها امسال و سال آینده در نتیجه شیوع پاندمی ویروس کرونا و تعطیلی‌های گسترده، در مجموع ۱۵۷میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، یاتا که در ژوئن ضرر ۱۰۰میلیارد دلاری ایرلاین‌ها در مدت دو سال را پیش‌بینی کرده بود، اکنون ضرر ۱۱۸.۵میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ و ضرر ۳۸.۷میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ را برآورد کرده است.
این دورنمای تیره منعکس‌کننده چالش‌های پیش روی صنعت هواپیمایی با وجود انتشار اخبار مثبت از ساخت واکسن‌های کووید ۱۹ است که تا اواسط سال آینده به طور انبوه در دسترس عمومی قرار نخواهند گرفت.
الکساندر دو ژونیاک، مدیرکل یاتا به رویترز گفت: تاثیر مثبت واکسن کووید ۱۹ روی اقتصاد و ترافیک هوایی تا پیش از نیمه سال ۲۰۲۱ اتفاق نخواهد افتاد.
طبق پیش‌بینی یاتا، انتظار می‌رود شمار مسافران هوایی از ۴.۵ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱.۸ میلیارد نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند. درآمد مسافری برای سال ۲۰۲۰ هم پیش‌بینی می‌شود ۶۹درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۹۱ میلیارد دلار
بالغ شود.
برایان پیرس، اقتصاددان ارشد یاتا در این باره اظهار کرد: این بزرگ‌ترین شوکی است که صنعت هواپیمایی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون تجربه کرده است.
در این پیش‌بینی‌ها فرض بر این قرار گرفته که مرزها تا اواسط سال ۲۰۲۱ با تست کووید ۱۹ و استفاده از واکسن بازگشایی
خواهند شد.
یاتا درخواست خود از دولت‌ها برای جایگزین کردن برنامه‌های وسیع تست کرونا به جای قرنطینه را تکرار کرد. دوژونیاک با اشاره به ابتکارهایی که در فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، آمریکا و سنگاپور در جریان است، گفت: ما شاهد آن هستیم که دولت‌ها به‌تدریج به حرف ما گوش می‌کنند. اگرچه
برخی از دولت‌ها و ایرلاین‌ها مانند کانتاس استرالیا اعلام کرده‌اند که مسافران برای پروازهای مسافت دور باید گواهی واکسن داشته باشند اما این رویکرد بعید است همه‌جا موثر واقع شود و مانع از سفرهای هوایی توسط افرادی می‌شوند که واکسن نمی‌زنند.
یاتا اعلام کرد بار هوایی تنها نقطه امید صنعت هواپیمایی بوده و کاهش پروازهای مسافری، قیمت حمل هوایی بار را افزایش داده است.
با وجود کاهش حجم بار هوایی به ۵۴.۲ میلیون
تن، درآمد جهانی آن امسال با ۱۵درصد افزایش، به ۱۱۷.۷ میلیارد دلار می‌رسد.
این گروه هشدار داد حدود ۱۷۳ میلیارد دلار کمک دولتی، دریافت‌کنندگان آنها را زیر بار بدهی سنگینی قرار داده که ممکن است روی سرمایه‌گذاری‌های آتی و احتمالا ورشکستگی‌های بیشتر تاثیر بگذارد. ایرلاین نروژ جدیدترین قربانی صنعت هواپیمایی است که ۱۸ نوامبر خواستار حمایت برای ورشکستگی در ایرلند شد.
بر اساس گزارش رویترز، پیرس اظهار کرد یک ایرلاین معمولی اکنون نقدینگی کافی برای دوام آوردن به مدت هشت ماه و نیم دارد در حالی که برخی تا چند هفته بیشتر نقدینگی ندارند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام