مشاور اقتصادی و سرمایهگذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه معاونت حمل ونقل شهرداری تهران در نظر دارد نسل جدید اتوبوسهای برقی در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در گذشته اتوبوسهای برقی در سطح شهر سرویس دهی داشتند، اما به دلیل فناوری قدیمی و مشکلاتی که در حین سرویس دهی داشتند، در نظر داریم از نسل جدید اتوبوسهای برقی در تهران استفاده کنیم.مهدی همتی مقدم درگفتگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از فناوریهای جدید اتوبوسهای برقی "تمام باطری" هستند، افزود: تردد این اتوبوسها کاملا متکی به باطری است، به گونهای که در هنگام شب که اتوبوسها سرویس دهی ندارند باطری آنها شارژ شده و میتوانند در طول روز ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند. وی با بیان اینکه این اتوبوسهای نسل جدید حداقل ۸ میلیارد تومان قیمت دارند، افزود: شهرداری تهران برای رسیدن به مشارکت عمومی- خصوصی برای فعالیت اتوبوسهای برقی در تهران به دنبال حمایت از سرمایه گذاران است که برهمین اساس بستهای را برای کمک به سرمایه گذاران تهیه میکند.وی در مورد این بسته حمایتی گفت: حاضریم خطوط پرمسافر را به سرمایه گذاران اتوبوس برقی واگذار کنیم که بهرهبرداری از خط نیز برعهده سرمایهگذار است و این مسئله سبب میشود که سرمایهگذار درآمد خوبی از فروش بلیت کسب کند و همچنین درآمدتبلیغاتی از اتوبوس و ایستگاهها داشته باشد.همتی مقدم افزود: همچنین میتوانیم درآمد ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت در پی حذف اتوبوسهای دیزلی و ورود اتوبوسهای برقی را طبق ماده ۱۲ قانون و با همکاری وزارت نفت برای سرمایه گذاران فعال کرد و حتی شهرداری تهران میتواند در حوزههای زیرساختی همچون تامین پارکینگ، زیرساخت شارژ برقی و... به سرمایه گذاران کمک کند.به گفته وی مجموع این تسهیلات میتواند سرمایهگذاری برای پیمانکاران اقتصادی داشته و آنها راغب شوند تا به اجرای این مهم به شهرداری کمک کنند.وی با بیان اینکه تاکنون چندین شرکت برای سرمایهگذاری در بخش اتوبوسهای برقی اعلام آمادگی کرده اند، اما به آنها تاکید کردیم که باید فراخوان منتشر شده و در یک رقابتی عادلانه سرمایهگذار انتخاب شود، افزود: تا پایان سال فراخوان جذب سرمایهگذار اتوبوسهای برقی تهران منتشر میشود و با این مدل سرمایهگذاری عمومی_خصوصی میتوانیم تحولی در سرمایهگذاری ایجاد کنیم.