یک کارشناس خودرو با بیان اینکه آزاد شدن واردات خودرو، ترویج فضای تجمل و یا ورود خودرو لوکس نیست، گفت: مسئله اصلی ایجاد فضای رقابتی و استفاده ایمن و ارزان از خودرو خارجی است.
کریمی در گفتگو با خط بازار خاطرنشان کرد: شرکتی که میزان زیان آن از ۵۰ درصد سرمایهاش بیشتر شود،عملا ورشکسته است. با یک حساب و کتاب سرانگشتی، میزان زیان انباشه آن ها، چیزی حدود ۵ برابر سرمایه و دارائی خود شرکت هاست. در عجبم که چطور دوباره تسهیلات میگیرند و همچنان حمایت مالی میشوند؟
وی با بیان اینکه مسئله خطر کاهش اشتغال در صنعت خودرو بهانهای بیش نیست، گفت: خودروسازان با امنیتی کردن صنعت خودرو، دائما با همین حربه به دنبال اقناع افکار عمومی برای مقابله با واردات خودرو هستند. وی گفت: در حال حاضر تعداد پرسنل دو خودروساز بزرگ کشور حدود 100 هزار نفر میباشد که اگر میانگین حقوق 4 میلیون تومان برای هر فرد را لحاظ کنیم سالانه کمتر از ۴ هزار میلیارد تومان میشود. حالا اگر بودجهای که صرف سوخت مازاد مصرف آن خودروها میشود را حساب کنیم، رقمی به مراتب دهها برابر از این عدد میشود.
این کارشناس خودرو افزود: متوسط مصرف خودروهای داخلی حداقل ۱/۵ برابر خودروهای خارجی است. یعنی اگر خودروهای داخلی از رده خارج شوند و دیگر خودرویی تولید نشود. حداقل ۳۰ درصدِ مصرِفِ سوخت کاهش خواهد یافت.