زمان انتشار: 11 بهمن 1396
آفتاب یزد- گروه صفحه آخر: در پی درج گزارشی در روزنامه با عنوان «وقتی شرکت برق مردم تهران را سرکار میگذارد.» شرکت توزیع برق تهران توضیحاتی را
به دفتر روزنامه ارسال نموده که بدین شرح است: با توجه به پیشبینی بارش برف و تغییرات شرایط جوی طی روزهای گذشته و آمادگی کامل اکیپهای عملیاتی این شرکت برای رویارویی با شرایط پیشبینی شده؛ بارش سنگین برف در روز شنبه مورخ 8/11/96 باعث قطعیهای به وجود آمده موردی و پراکنده در سطح شبکه برق شهر تهران گردید که عمدتاًً ناشی از شکستن و برخورد شاخههای درختان با شبکه
توزیع برق در سطح شهر بوده، باعث افزایش حجم تماسهای مشترکین به سامانه فوریتهای
برق (121) گردید که اصطلاحا به آنها تماسهای بهمنی اطلاق میگردد. با توجه به ساز و کارهای طرحریزی شده قبلی در اینگونه موارد به منظور پاسخگویی سریع، مناسب و جلب رضایت شهروندان، براساس سناریوی تعریف شده، تعدادی تماسها از طریق سیستم پاسخگویی هوشمند
( IVR(interactive voice Response پاسخگویی میگردند.خاطرنشان مینماید شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با دارا بودن چهار میلیون و پانصدهزار مشترک در کلانشهر تهران، ماموریت تامین و توزیع برق پایدار را برعهده دارد که به منظور صیانت از حقوق شهروندی و پاسخ به انتظارات ذینفعان با برنامهریزی فرآیندهای مرتبط با این حوزه، همواره تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع سرلوحه این شرکت قرار گرفته
است.در همین ارتباط با توجه به طرحریزیهای انجام شده در سامانه هوشمند پاسخگویی به تماسهای مردمی، اولویت پاسخگویی به شهروندان با اپراتور میباشد؛ اگر تماسگیرندگان با سامانه مذکور در ترافیک و صف برقراری ارتباط با کارشناسان قرار گیرند؛ به صورت هوشمند در مواقع تماسهای بهمنی، براساس شماره تلفن، موقعیت تقریبی مشترک
تماس گیرنده، شناسایی شده و در صورت وجود خاموشی، پاسخگویی انجام میگیرد.لازم به توضیح است بیش از 85درصد حوادث و اتفاقات در شبکه برق از طریق سیستمهای کنترلی و مانیتورینگ موجود در مراکز دیسپاچینگ برق و بدون نیاز به تماس مشترکین، به صورت خودکار شناسایی و در اسرع وقت توسط اکیپهای عملیاتی و تعمیراتی مشکل مرتفع و
در صورت تماس مشترکین با سامانه 121، اطلاعرسانی لازم از طریق پاسخگویان و یا سیستم پاسخگویی هوشمند (IVR) انجام میشود.
علاوه بر سیستم مذکور با توجه به سیاست شرکت برای ارزیابی تمامی فرآیندها، مدیریت بازرسی و ارزیابی خدمات برق به صورت تمام وقت با شماره 85121 ناظر و پاسخگوی ذینفعان
میباشد.