کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
چهارشنبه, 09 بهمن 1398   Wednesday 29 January 2020
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 23 دی 1396

صفحه خبر: تاریخ

از اهواز زنگ زده و «به دادم برس» را بر زبان آورد.موضوع را پرسیده و جواب شنیدم که لوله‌ای که طراحی کرده‌ایم ظرفیت کافی ندارد.گفتم که نگران نباشد، چون با تغییر شیب، ظرفیت لوله را درست خواهم کرد.جواب داد که اصلا و ابدا نباید دست به شیب لوله بزنم.گفتم که قطر لوله را بیشتر خواهم کرد تا ظرفیتش درست شود.در پاسخ گفت که تغییر قطر لوله نیز امکانپذیر نیست.گفتم که جنس لوله را عوض کرده و بدین وسیله موجبات افزایش ظرفیت لوله را فراهم خواهم آورد.
پاسخ داد که نباید دست به تغییر جنس لوله بزنم.این بار عصبانی شده و پس از بیان «مسخره‌ام کرده‌ای؟» پرسیدم که «می‌شود بگویی به کجای لوله حق دارم دست بزنم؟»
جواب داد که خودش هم نمی‌داند زیرا لوله در زیر زمین کارگذاری شده و امکان بیرون آوردنش هم وجود ندارد!
همه می‌دانیم که اوضاع و احوال مالی بیشتر مردم اصلا تعریفی نیست و این تعریفی نبودن توسط مسئولان و دولتمردان محترم کشور نیز بارها و بارها مورد تایید قرارگرفته است.
حسن روحانی به مجرد روی کار آمدن دانست که یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی خودِ دولت است، زیرا اقتصاد دولتی در واقع یک اقتصاد تک‌محصولی است که با عدم‌ایجاد رقابت سالم توانایی اینکه قیمت اجناس و کالاها را کماکان گران نگاه دارد را داراست. ورود بخش‌خصوصی به عرصه‌ای که سالیان سال در اختیار دولت بود نیاز به زیرساخت‌هایی داشت که تهیه و تدارک آن، زمان نسبتا زیادی می‌طلبید و اصلا معلوم نبود ملت صبر و تحمل و حوصله فراهم‌شدن این زیرساخت‌ها را داشته باشند. با این حساب حسن روحانی بهتر دید که در ابتدا بی‌خیال زیرساخت‌های خصوصی‌سازی شده و دست نیاز به سوی آنهایی دراز کند که طی سالیان طولانی مشکل زیرساخت‌های خصوصی‌سازی خویش را حل‌وفصل کرده‌اند. استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کالاهایی که مشابه داخلی‌شان بی‌کیفیت و گران بود می‌توانست از سوی خریداران ایرانی نیز موردتایید قرارگرفته و دولت را در برابر مخالفان داخلی تنها نگذارد. همه به یاد داریم که اوایل، حسن روحانی چگونه در برابر غول‌های خودروسازی داخلی موضع تند اتخاذ کرد و با بچه لوس و ننر نامیدن آنها بر آن شد که به‌زودی مردم را سوار بر اتومبیل‌های ارزان باکیفیت خارجی ببیند. خوشبختانه برخورد روحانی مورد استقبال عموم مردم قرارگرفت و کمپین نخریدن خودرو بی‌کیفیت از کمپین‌های موفق داخلی به‌حساب آمد. با کمال تاسف سنگ‌اندازی‌های داخلی موجب شد که حسن روحانی در اقدام خود ناکارآمد تشخیص داده شده و مردم مشارکت‌کننده در کمپین به‌زودی پی ببرند که برای موفقیت کمپین حالا حالاها باید بی‌خودرو سر کنند.
طویل‌شدن زمان حضور خودروهای خارجی، مشتریان داخلی ایشان را ناامید کرد و بیشتر افرادی که در کمپین نخریدن خودرو داخلی حضور فعال داشتند با رسیدن به نتیجه «کاچی بهتر از هیچی» خیلی زود به خیل «کاچی‌سواران» پیوستند. روحانی که از حضور کالاهای خارجی مهم و ارزشمند در کشور، پاک ناامید شده بود بهتر دید که سراغ دولتی‌هایی برود که علی‌رغم اینکه نباید کار اقتصادی کنند، انجام این «مهم» را با شدت و حدتی روزافزون دنبال می‌کردند. درگیری‌های فراوان صورت‌گرفته نشان داد آنهایی که قرار بود به‌زودی عطای کار اقتصادی را به لقایش ببخشند جدا بر عقیده «اگر قرار بود برویم که نمی‌آمدیم» ثابت و استوارند. مسائلی از این دست نشان داد که روحانی باید بی‌آنکه دست به ترکیب چیزی بزند، در کشور تغییرات عمده و قابل ملاحظه ایجاد کند! این موضوع برای دوستداران روحانی بسیار جالب و فرح‌انگیز به‌نظر می‌رسید، اما این فرحناکی زمانی بیشتر شد که عمده مخالفان روحانی و آنهایی که ادعای «چرا کارها درست نمی‌شود؟» را سر داده بودند از میان همان‌هایی که مدام «دست به اینجا نزن» و «با آنجا کاری نداشته باش» می‌گفتند، «برگزیده» شدند!


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام