کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
شنبه, 04 خرداد 1398   Saturday 25 May 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 30 آذر 1396

صفحه خبر: صفحه آخر

چاپ درددل های مردم که مورد بی توجهی روابط عمومی برخی ادارات دولتی قرار می گیرد و بدون پاسخ می ماند، باعث می شود مردم مشکلات شان را به طور مداوم و با ادبیات، جملات و نگارش گوناگون اعلام کنند. روزنامه آفتاب یزد که سنگ صبور هموطنان است به مخاطبان احترام می گذارد و پیام آنان را چاپ می کند، با این حال روابط عمومی های برخی ادارات به روی مبارک‌شان نمی آورند و در مقابل دیدگاه ها و مطالب و درخواست های مخاطبان سکوت می کنند و تاسف بارتر این که روسا و مدیرکل های این گونه سازمان ها و ادارات دولتی هم چشمان‌شان را برای مطالعه درددل‌ها و شکوائیه‌ها، خسته نمی‌کنند تا روابط عمومی زیرمجموعه شان را برای پاسخ ندادن زیر سوال ببرند یا آنان را توبیخ کنند. از قدیم الایام گفته اند و شنیده ایم، نوشته اند و خوانده ایم که روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند. ما که سالهاست درددل ها و مشکلات اجتماعی را می نویسیم و پیگیری
می کنیم، کمتر شاهد پاسخ های برخی روابط عمومی ها هستیم. از حق هم نباید بگذریم. روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو، معدود شهرداری ها، جواب می دهند و در کنار آن ها شرکت واحد اتوبوسرانی هم به برخی پیام ها پاسخ
می دهد و همیشه هم به جای این که به تاریخ، ساعت و زمان حرکت اتوبوس هایی که درباره تخلف آنان در مطبوعات انتقاد می شود، توجه و پیگیری و با راننده متخلف برخورد کنند، چاپ نشدن شماره اتوبوس را بهان می کنند، در حالی که فردی که درباره مشکلات اتوبوس های شرکت واحد شکایت می کند، شماره آن را اعلام
می کند، اما برخی روزنامه ها از جمله آفتاب یزد برای حفظ آبرو، از چاپ شماره خودرو خوددای می کنند که این هم متانت و بزرگواری مدیرمسئول و سردبیری روزنامه آفتاب یزد است و بیشتر اوقات هم روابط عمومی شرکت واحد مسافران را به شماره 1888 نظارت همگانی شهرداری تهران پاس‌کاری می‌کند!
*روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هم گرچه جوابیه برای چاپ به روزنامه ها تا موقعی که موضوع حاد نباشد، ارسال نمی کند، اما از آنجا که من در جریان قرار دارم، خانم گودرزی یکی از کارشناسان سابقه دار، فعال و پُرتلاش روابط عمومی این وزارتخانه تمامی مطالب آموزشی را مطالعه می کند و برای رسیدگی آن ها را به اطلاع وزیر و سایر ادارات تابعه می رساند و به مسائل و مشکلاتی که در مطبعات چاپ می شود، به خوبی اشراف دارد و پیگیر است، اما زحمات و تلاش‌های‌شان پنهان است که جا دارد از ایشان تشکر کنیم و دست مریزاد بگوییم و اما در سال های گذشته روابط عمومی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسیار فعال بود و به محض چاپ هرگونه مطلب درباره نارضایتی از بیمارستان ها و مراکز درمانی، سریعاً پیگیری می کردند
و پاسخگو بودند، به نظر می رسد کمبود پرسنل در روابط عمومی، واحد رسانه ها، سد و مانع کارایی آنان شده است. از ضعف ها و تلاش های روابط عمومی ها که بگذریم، هر سال به محض این که قرار است روابط عمومی های برتر را شناسایی و معرفی کنند، مشخص نیست مسئولان
بر چه اساسی این کار را انجام می دهند، مبادا معرفی روابط عمومی های خاموش و ضعیف در حق رواط عمومی های فعال و پُرتلاش اجحاف کنند و حق آنان ضایع و پایمال شود.سال های گذشته آقای خسرو رفیعی که مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب بود به مطالبی که درباره آب تهران و حتی استان در مطبوعات چاپ می شد، پاسخگو بود، یا موقعی که آقای جونوش مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای تهران بود، چنانچه تلفنی مشکلی را با ایشان درمیان می گذاشتیم، رسیدگی می کرد.
آقای جیرودی، مدیر روابط عمومی وقت شرکت واحد هم انتقادپذیر بودند و به مشکلات مسافران شرکت واحد رسیدگی می کرد و پاسخگو بود. کجا رفتند مردان بی ادعا و پُرتلاش که حالا جای‌شان را عده ای دیگر
گرفته‌اند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام