کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
دوشنبه, 29 مهر 1398   Monday 21 October 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 03 مرداد 1394

صفحه خبر: زندگی

مشکلی که در دوچرخه سواری طولانی مدت به وجود می‌آید مانند هر ورزش دیگری، کار کشیدن بیش از حد از عضلات است که سبب گرفتگی و خستگی عضلانی و یا به ندرت کشیدگی یا پارگی عضلات می‌شود. به گزارش تبیان ،.حال می خواهیم درباره اثرات مضر دوچرخه سواری غیر اصولی و طولانی مدت برایتان صحبت کنیم.اغلب ما در سنین کودکی دوچرخه‌سواری را یاد می‌گیریم، بنابراین ممکن است فکر کنیم دوچرخه‌سواری ورزشی است که نیاز به مهارت یا تعلیم خاصی ندارد. این تصور ممکن است تا حدی خوب باشد، به خصوص اگر برای مسافت‌های کوتاه از دوچرخه‌ استفاده شود. اما در افرادی که از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل برای مسافت‌های طولانی استفاده می نمایند و یا برای تقویت بدن خود دوچرخه‌سواری می‌کنند، مسئله مهارت‌های دوچرخه‌سواری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.روش بد دوچرخه‌سواری و یا وضعیت نامناسب قرارگیری روی دوچرخه یا اندازه نامتناسب آن باعث درد و ناراحتی فرد می‌شود. برخی از مشکلاتی که با دوچرخه‌سواری غلط یا طولانی مدت ممکن است بروز کند، شامل موارد زیر است.
1- درد زانو: دوچرخه‌سواران مانند دوندگان گاهی دچار درد زانو می‌شوند. این درد به علت التهاب تاندون (تاندونیت) در مفصل استخوان ران و استخوان کشکک است.درد زانو در دوچرخه‌سواری ممکن است ناشی از پایین بودن بیش از حد یا جلو بودن بیش از حد زین دوچرخه و یا با شدت و بیش از حد رکاب زدن در یک دنده معین دوچرخه باشد که باعث می‌شود هنگام رکاب زدن روی زانو فشار بیاید. درد در بخش بیرونی زانو ممکن است در اثر بالا بودن بیش از حد زین و رکاب زدن با پنجه پا به سمت داخل باشد.
2- کمردرد: علل کمردرد ممکن است سوار شدن بر دوچرخه بیش از حد دراز و یا جلو یا پایین قرار داشتن بیش از حد فرمان دوچرخه باشد.توصیه کلی این است که ارتفاع زین را تنظیم کنید. یک بررسی هم نشان داده است که زاویه دادن به زین در حد 10 تا 15 درجه به سمت جلو در بهبود کمردرد دوچرخه‌سواران مفید است.
3- بی‌حسی دست‌ها: بی حسی دست و مچ آن را گاهی «فلج فرمان دوچرخه» می‌نامند. این عارضه ناشی از انداختن بیش از حد وزن روی دست‌ها حین دوچرخه‌سواری است.بالا بردن فرمان دوچرخه یا کم کردن فاصله آن تا زین ممکن است کمک ‌کننده باشد، چرا که موقعیت دست‌ها هنگام دوچرخه‌سواری را تصحیح می‌کند.
4- درد باسن: بیشتر وزن شما هنگام دوچرخه‌سواری باید روی استخوان‌های نشیمنگاه که کف لگن را تشکیل می‌دهند، وارد شود.هنگامی برای مدت طولانی دوچرخه‌سواری می‌کنید، احساس اندکی درد عادی است،‌ اما اگر درد شدیدی در باسن داشتید، ممکن است زین دوچرخه بیش از حد بالا باشد و یا لازم باشد که زین دوچرخه را به سمت جلو یا عقب ببرید.
5- ضربه مغزی: ضربه به سر مهمترین خطری است که دوچرخه‌سواران در معرض آن هستند و بررسی‌ها نشان داده که گذاشتن کلاه ایمنی روی سر، باعث کاهش آسیب‌های سر و مغز هنگام دوچرخه‌سواری می‌شود.
6- سرطان پروستات: یک تحقیق نشان داده است مردانی که بیش از 9 ساعت در هفته دوچرخه سواری می کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالج لندن که این پژوهش را انجام داده است می گوید: تحقیق ما که روی بیش از 5200 دوچرخه سوار بود، نشان داد کسانی که بیش از 50 سال دارند و بیش از 9 ساعت در هفته دوچرخه سواری می کنند، پنج برابر بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند.البته نتایج این تحقیق نیاز به بررسی بیشتری دارد.
7- آسیب کلیه ها: بررسی‌ها نشان می‌دهند برخورد با اجسام مختلف حین دچرخه سواری در آسیب رساندن به کلیه ها موثر است.لذا پزشکان توصیه می‌کنند افراد تنها در مسیرهای ایمن به دوچرخه سواری بپردازند. همچنین از سوار شدن به دوچرخه‌های غیر استاندارد جدا خودداری کنند.استفاده از تجهیزات جانبی مانند کلاه ایمنی، مچ بند و زانوبند می‌تواند از شدت آسیب‌های ورزشی حین دوچرخه سواری بکاهد.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام