کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
دوشنبه, 06 خرداد 1398   Monday 27 May 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 13 آذر 1396

صفحه خبر: اجتماعی

آفتاب یزد – گروه اجتماعی: در مبحث چگونگی برخورد مناسب توسط کارمندان سازمان‌ها، ادارات، بانک‌ها و... با ارباب رجوع توصیه‌های بسیاری شده است اما متاسفانه برخی افراد در دستگاه‌های مختلف چندان رفتار مناسبی با ارباب رجوع ندارند آن هم ارباب رجوعی که گاهی خیلی خسته است از راه طولانی برای یک پروسه اداری آمده و درگیر هزاران پیچ و خم کار اداری و بروکراسی می‌شود حداقل نیازمند برخوردهای مناسب از سوی کارمندان مسئول پرونده است. متاسفانه یکی از پیچیدگی‌های کارهای اداری همان روند بروکراسی، کاغذ بازی‌ها و گاهی مانع تراشی‌های سر راه تسهیل امور می‌باشد که باعث عصبیت و دلخوری مردم و ارباب رجوع می‌باشد، حال در کنار این مانع تراشی‌ها مثل موانعی که سر راه ایجاد یک بنگاه تولیدی و دریافت وام مربوطه آن ایجاد می‌شود یا موانعی که حتی سر راه گرفتن یک وام نه چندان مبلغ زیاد آن هم علی‌رغم تکمیل مدارک و تایید بانک ایجاد می‌شود جای دلخوری بسیاری ایجاد می‌کند اما دلخوری مضاعف زمانی است که متقاضی مربوطه سرخورده از دو جهت باشد؛ یکی برخورد به دیوار بن بست در گرفتن وام دوم مواجهه با برخوردهای نامناسب کارمندان یک بانک. به نظر برخی کارمندان محترم ادارات، بانک‌ها و... توصیه و توجیه‌های مناسب تری برای تکریم ارباب رجوع نیاز دارند. تا خدایی نکرده ارباب رجوع دلخور و افسرده از آن سازمان مربوطه بیرون نرود. چنانچه یکی از این ارباب رجوع‌ها به بانک ... که ظاهرا با همان مشکلات عنوان شده روبه رو شده در یادداشتی برای روزنامه آفتاب یزد نوشته است:
اینجانب مجید غلامی کارمند یک موسسه مطبوعاتی، اواسط آبان جهت درخواست وام به بانک..... شعبه..... مراجعه کردم. پس از گفت‌وگو با مسئول تسهیلات و آگاهی از شرایط طرح، جهت تاییدیه پرداخت وام با فیش حقوقی تایید شده به رئیس شعبه معرفی شدم. پس از بررسی شرایط و آگاهی از میزان درآمد، ذیل فیش حقوقی بنده توسط رئیس شعبه پاراف و دستور پرداخت وام صادر شد. طی روزهای بعد جهت تهیه مدارک و تشکیل پرونده تقریبا هر روز به شعبه سر می‌زدم تا کارهای دریافت وام سریع‌تر پیش برود تا جایی که مسئول تسهیلات به طور کامل من را می‌شناخت، از شرایط من اطلاع داشت و حتی محل خدمت ضامن‌ها و نوع کار آنها را به طور کامل می‌دانست. روز یکشنبه 5آذر جهت هماهنگی نهایی و اطمینان از کامل بودن مدارک به بانک مراجعه کردم که مسئول تسهیلات با بیان اینکه مشکلی نیست اظهار داشت سه شنبه 7آذر با دو نفر ضامن به بانک مراجعه کنم. طبق قرار قبلی روز سه‌شنبه با مدارک کامل (همان طور که بانک خواسته بود) و ضامنین به بانک رفتم که پس از تجمیع مدارک و ارائه به مسئول تسهیلات با جمله «وام نداریم» و «کی گفته مدارک بیاری» مواجه شدم. هر چه به ایشان می‌گفتم که با خودتان هماهنگ کردم و من حداقل 10بار به این بانک مراجعه کرده‌ام بیشتر با لحن بد و همراه با تمسخر ایشان مواجه می‌شدم. دستور رئیس بانک را به ایشان نشان دادم که گفتند من چه می‌دانم این مال کیست و کی دستور داده است. در نهایت به رئیس شعبه جریان را گفتم که هزار سنگ پیش پای بنده انداختند از کسر از حقوق 31میلیونی برای وام 20میلیونی گرفته تا فیش حقوقی ضامن، گردش حساب، چک و... باید اشکالات تا فردا برطرف شود وگرنه وام نداریم. در حالیکه فقط اصلاح گواهی کسر از حقوق یکی از ضامن‌ها حداقل به دو روز زمان نیاز داشت. من که دریافت وام با این شرایط را تقریبا محال می‌دانستم به مسئول تسهیلات اعتراض کردم و گفتم که موضوع را پیگیری می‌کنم با تمسخر اظهار داشت: «یعنی من الان تحت تعقیبم»، «هیچ کاری از دستت بر نمی‌آید» و در نهایت «رئیس شعبه خواسته و من فقط دستور او را اجرا کرده ام». امروز چهارشنبه 8آذر مجددا جهت صحبت با رئیس بانک و درخواست تجدیدنظر در مورد وام به شعبه مراجعه کردم. اما متاسفانه با رفتار بد کارمند و رئیس بانک مواجه شدم. در نهایت با جملاتی از قبیل «به هیچ وجه به تو وام نمی‌دهیم»، «از اول نباید مدارک تو را قبول می‌کردیم»، «اگر رئیس هم به تو وام بدهد من نمی‌گذارم» به همراه کارمندهای دیگر من را از بانک بیرون کردند. امید است که این سخنان غیر واقع باشد هر چند وی حتی استناد به دوربین‌های بانکی برای رویت برخوردهای نامناسب با وی می‌کند یا حتی سخن از ارائه طرح شکایت به سامانه رسیدگی به شکایات در همین بانک مربوطه می‌کند اما اگر این برخوردها مثل بیرون راندن وی از بانک و... صحت داشته باشد بازنگری در رفتارهای اداری با ارباب رجوع یک ضرورت نظام اداری امروز است. ضمن اینکه حق پاسخ دهی بانک مذکور به فرد نامبرده در روزنامه آفتاب یزد محفوظ می‌باشد و مشتاقانه آماده پذیرش و درج پاسخ مدیریت محترم بانک مربوطه هستیم.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام