کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 15 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
دوشنبه, 28 آبان 1397   Monday 19 November 2018
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 24 آبان 1396

صفحه خبر: صفحه آخر

دوشنبه 8 آبان سرمقاله سردبیر روزنامه آفتاب یزد با عنوان: «حل مشکلات با دست کردن در جیب مردم!» را مطالعه کردم. ایشان در کمال شهامت و صداقت اعتراف کردند پس از چهار سال از وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو و اتوبوس شرکت واحد «بی.آر.تی»، استفاده کرده و مشکلات سفر زمینی و زیرزمینی را به‌خوبی قلمی کردند که جای قدردانی دارد. اینجانب خودرو ندارم و با این که سه دوره گواهینامه‌ رانندگی‌ام را تمدید کرده‌ام به خاطر ترافیک سنگین و آزاردهنده تهران هیچ‌وقت آرزوی داشتن خودرو ندارم و هر روز هم مجبورم مسافت خانه تا محل کار و بازگشت از محل کار به خانه را به علت نبود سرویس، به لطف رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد و راهبران مترو، رفت و آمد و از بوی نامطبوع عرق مسافران گرفته تا ازدحام جمعیت داخل واگن‌ها را تحمل کنم. مسافران با لباس‌های اتوکشیده سوار وسایل نقلیه عمومی و رفاهی(!) می‌شوند، اما چروکیده پیاده می‌شوند. به فضل الهی چون هر روز این رفت و آمدها با من عجین شده است، به بضاعت و زبان و نوشتار خودم مشکلات مسافران را نوشته و تقدیم‌تان کرده‌ام و با لطف و مرحمت و بزرگواری شما آفتابیان عزیز و گرامی به چاپ رسیده‌اند، اما دریغ از رسیدگی، پاسخگویی و رفع مشکلات فراوان! به‌خوبی به یاد دارم، موقعی که آقای جیرودی مدیر روابط عمومی شرکت واحد بود، به مطالبی که در مطبوعات چاپ می‌شد،‌ به سرعت رسیدگی و پاسخگو بود. اما با تغییر و تعویض مدیران پرتلاش، درحال حاضر
کمتر شاهد جوابیه شرکت واحد هستیم. یعنی به صورت دلبخواهی و فقط به تعدادی از روزنامه‌ها پاسخ می‌دهند، آن هم نه به تمام مطالب، زیرا مشکلات مسافران کم‌درآمد برای آنها مهم نیست و این بی‌تفاوتی آنان دهان‌کجی به مردم است.
به قول سردبیر گرامی، پوشاندن شیشه‌های اتوبوس مانع دید کافی مسافران شده و متوجه نمی‌شوند به مقصد رسیده‌اند یا نه و چون ایستگاه‌ها مانند مترو اطلاع‌رسانی نمی‌شود، مسافران با مشکل مواجه‌اند.
حالا جای شُکر باقی است رانندگان اتوبوس‌های بی.آر.تی در ایستگاه‌های تعیین شده، توقف کرده و مسافران
را سوار یا پیاده می‌کنند، اما رانندگان اتوبوس‌های سایر خطوط برای دریافت کرایه بیشتر هر جا دل‌شان خواست (خارج از ایستگاه)، توقف می‌کنند تا مسافران پیاده یا سوار شوند اما با این تفاوت که چنانچه خارج از ایستگاه مسافران خانم تقاضای پیاده یا سوار شدن کنند، راننده درهای عقب را باز نمی‌کند و می‌گوید از در جلو سوار یا پیاده شوید! یادش به خیر سال‌های گذشته که اتوبوس‌ها بلیتی بودند، بازرسان شرکت واحد هم برای کنترل رانندگان خطوط شرکت واحد فعال بودند و درصورت مشاهده تخلف، برابر قانون با رانندگان برخورد می‌کردند ولی اکنون میزان سرعت اتوبوس‌ها را کاهش و به جای آن کرایه‌ها را به‌طور سرسام‌آور افزایش داده‌اند و دود تمام این بی‌مبالاتی‌ها و بی‌توجهی‌ها به چشم مسافران می‌رود.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام