کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 15 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
سه شنبه, 01 آبان 1397   Tuesday 23 October 2018
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 21 آبان 1396

صفحه خبر: صفحه یک

آفتاب یزد- گروه اقتصادی: شاید برای مردم ما جالب باشد در حالی که خودروسازهای چینی بخش عمده‌ای از بازار خودرو ایران رادر اختیار دارند و خودروهای رنگارنگ چینی در خیابان‌های ایران به وفور دیده می‌شود اما شهروندان چینی ترجیح می‌دهند که از خودروهای خارجی استفاده کنند و خودروسازان چینی خودروهایشان را عمدتا با هدف صادرات تولید می‌کنند.در این باره، مدیر یک شرکت خودروساز چینی و از شرکای تجاری سایپا اعلام کرد: بازار خودرو چین کاملا رقابتی است به‌گونه‌ای که عمده تقاضای مردم را خودروهای خارجی تشکیل می‌دهند و تولیدات خودروی چین بیشتر با هدف صادرات است.«شن یی» دستیار مدیرعامل شرکت 'شین هوآ' – یکی از نمایندگی‌ها‌ی اصلی شرکت برلیانس- در پاسخ به ایرنا افزود: عمده خودروهای سواری تولیدی کشور چین با هدف صادرات به کشورهای هدف تولید می‌شوند و چینی‌ها‌ علاقه مند به سوار شدن بر خودروهای خارجی هستند.دستیار مدیرعامل شرکت شین هوآ خاطرنشان کرد: برای مشتریانی که از تمکن مالی لازم برخوردار نباشند، عرضه خودرو به صورت صددرصد اقساط و بدون پیش‌پرداخت انجام می‌شود. وی گفت: شین هوآ قبلا برای تامین مالی مشتریان خود با برخی بانک‌ها‌ی چینی طرف قرارداد بود، اما امروز این مهم از طریق ارتباط با موسسات مالی انجام می‌شود.

نگران از دست رفتن بازار خود در ایران نیستیم
مدیر یک شرکت دیگرخودروساز چینی و از شریکان تجاری سایپا اعلام کرد: این شرکت با وجود حضور برندهای مختلف خودرویی در ایران پس از برجام، نسبت به حفظ بازار خود در جمهوری اسلامی ایران مطمئن است و بابت از دست رفتن بازارها نگرانی ندارد.«دانگ فنگ» معاون مدیرعامل در بخش مشاوره حقوقی شرکت برلیانس افزود: در چند سال گذشته این گروه خودروسازی توانسته بازار بسیار خوبی برای خود در ایران دست و پا کند و با عرضه خودروهای باکیفیت، اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کرده است.وی بیان داشت: با وجود تعدد قراردادهای خودرویی منعقد شده در ایران بین خودروسازان ایرانی و برخی برندهای مشهور نظیر بنز، ولوو، پژو، سیتروئن و رنو، اما به نظر می‌رسد ایرانی‌ها‌ به محصولات تولیدی این شرکت اعتماد دارند.دانگ فنگ تصریح کرد: هرچند شاید در وهله نخست رقابت با این خودروسازان بزرگ سخت به‌نظر برسد، اما با اعتماد ایجاد شده هیچ نگرانی بابت از دست رفتن بازار خود در ایران نداریم. وی خاطرنشان کرد: این شرکت اکنون سالیانه 80هزار دستگاه خودرو روانه بازار ایران می‌کند.

نتیجه گیری:
اینکه چرا چینی‌ها ترجیح می‌دهند خودرو خارجی بخرند نشان می‌دهد که بازار خودرو چین کاملا رقابتی است و شهروندان چینی حق انتخاب‌های فراوانی دارند تا متناسب با درآمد و سلیقه خود خودروی مورد نظرشان را خریداری کنند. اگر صنعت خودروی ما نیز چنین رویکردی را در پیش بگیرد و مسئولان از ورود خودروهای با کیفیت خارجی نهراسانند و اجازه رقابت بین خودروسازان خارجی و داخلی را بدهند مسلما هم رضایت مشتریان خودرو بیشتر خواهد شد و هم صنعت خودرو ما به لحاظ تولید محصولات با کیفیت تر و دارای قیمت مناسب تکانی خواهد خورد.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام