کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
سه شنبه, 19 آذر 1398   Tuesday 10 December 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 17 فروردین 1394

صفحه خبر: حوادث

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: موتور نصب شده هواپیمای سانحه دیده آنتونوف، موتور» هلیکوپتر» بود. لاهوتی گفت: رئیس سازمان
هواپیمایی مقصر اصلی سانحه هوایی است. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کردکه کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری درباره سقوط هواپیمای آنتونوف به مجلس، شفاهی بوده وهیچ علتی به عنوان دلیل روشن سقوط در آن اعلام نشده است.
هواپیمای آنتونوف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که با 48 سرنشین، 19 مردادماه سال گذشته، تهران را به مقصد طبس ترک گفت هرچند که
اندک مدتی پس از برخاستن ، در شهرک فرهنگیان آزادی سقوط کرده و طبق گزارش ها، 39 سرنشین آن در دم جان باختند. از همان ایام بازار گمانه زنی پیرامون یافتن علل سقوط هواپیمای آنتونوف 140 به سوژه داغ رسانه‌ها مبدل گشته و دست اندرکاران امر نیز هریک به زعم خویش، علتی را عامل اصلی سقوط جلوه داده اند.
البته، از کارافتادن موتور هواپیما به دلیل گرمای شدید، ارتفاع فرودگاه مهرآباد از سطح دریا و عدم آگاهی خلبان از خاموش شدن ناگهانی موتور هواپیما از مهمترین
ادله‌ ای بود که درصدر رسانه ها جاخوش کرد.»
با این اوصاف، مهرداد لاهوتی با استناد به بررسی اعضای کمیسیون عمران مجلس درباره علل سقوط هواپیمای آنتونوف، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را مقصر اصلی این سانحه هوایی برشمرد. او، با بیان اینکه به طور معمول، سقوط هواپیما به دو دلیل نقص فنی و یا خطای انسانی صورت می پذیرد با طرح این پرسش که اگرهواپیما نقص فنی داشت، چرا سازمان هواپیمایی کشوری اجازه پرواز بدان داده است به مدارک در اختیار خود اشاره داشت که براین اساس، کارشناسان ذی‌ربط درصورتجلسه ای به شخص»جهانگیریان»هشدار داده اند که هواپیما به دلایل نقص فنی صلاحیت پرواز را ندارد. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،گفت که درحین تنظیم صورتجلسه مذکور، نماینده شرکت هواپیمایی سپاهان به عنوان مالک هواپیما هم حضور داشته و آنها هم دلایل نقص فنی را پذیرفته اند و افزود که تعدادی از کارشناسان نیز طی هشداری به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده اند که این هواپیما به دلیل نقص فنی سقوط خواهد کرد. به گفته وی، پیشتر نیز نزدیک به چهار فروند از نوع هواپیمای آنتونوف سقوط کرده پس با این سابقه، می طلبیده که در استفاده از این نوع هواپیما، دقت عمل بیشتری لحاظ می شده است. لاهوتی،با بیان اینکه هواپیمای آنتونوف سانحه دیده یک هواپیمای مسافربری نبوده و با اهداف دیگری وارد کشور شده است، گفت که موتور نصب شده روی این هواپیما موتور «هلیکوپتر» بوده و آنها حق استفاده از این هواپیما در ناوگان مسافری را نداشته اند. او مقصر اصلی پرواز این هواپیما را شخص رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دانست و گفت که آقای جهانگیریان، می توانست به این هواپیما اجازه بهره برداری مسافری ندهد. این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم عذر خواهی از خانواده جانباختگان سانحه هواپیمایی آنتونوف، به دلیل تخلف رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار داشت که این هواپیما صلاحیت پرواز مسافری را نداشته که حداقل باید پس از سقوط این هواپیما، ریاست سازمان تغییر می کرد.
او با اشاره تصمیم مجلس شورای اسلامی به اجرای ماده 49، درتشریح این آیین نامه گفت که درصورت درخواست 10 نماینده مجلس، گزارش این سانحه تهیه و سپس در صحن مجلس قرائت خواهد شد و اظهارداشت که اگر فرد متخلف باشد پرونده وی به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.
لاهوتی، خبر داد که درحال حاضر، تهیه گزارش مذکور در مراحل نهایی خود قرار داشته چرا که این سقوط به دلیل سهل انگاری آشکار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری رخ داده است./ نسیم آنلاین


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام