کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
سه شنبه, 30 مهر 1398   Tuesday 22 October 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 13 خرداد 1395

صفحه خبر: اجتماعی

درددل‌های مردم را که در ستون «روی خط آفتاب» می‌خوانم، برخی مطالب که واگویه‌های مردم از مشکلات اقتصادی آنان است بسیار متاثرکننده است و در جای خود نیاز به بحث و بررسی بیشتری دارد. چاپ پیام‌های صادقانه هموطنان در ستون‌های مربوط به خوانندگان، آینه تمام نمای واقعیت هاست و رسیدگی به آنها نیاز به درایت، توانمندی و تبحر مسئولان و دلسوزان نظام دارد که چگونه با مطالب و پیام‌هایی که منعکس می‌شود، برخورد می‌کنند. عده‌ای از مسئولان به دقت پیام‌ها را مطالعه می‌کنند که این را می‌توان از ارسال جوابیه‌هایشان به خوبی مطلع شد که جای قدردانی دارد. به عنوان نمونه روابط عمومی و شرکت حمل و نقل مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و برخی شهرداری‌ها، همچنین نکته‌ای را درباره روابط عمومی‌هایی که سال‌های گذشته فعال بودند و اخیراً به دلیل نامعلومی از فعالیت بازمانده اند و خاموش شده اند هم نام ببریم.
روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی به طور کلی به مطالبی که در مطبوعات چاپ می‌شود، پاسخگو نیستند!
پیام‌های نهم خرداد را که مطالعه می‌کردم، دو پیام که به مشکلات معلولان ارتباط داشت توجهم را جلب کرد و برای اطلاع بیشتر مسئولان این دو پیام که توسط خوانندگان اعلام شده بود را به عنوان یادآوری می‌نویسم:
«برخی نمایندگان مجلس هم فقط به فکرمنافع خودشان هستند و هیچ‌کاری برای زندگی و معیشت ما معلولان انجام نمی‌دهند.»
...0912
«آقای روحانی! شما هم مثل دیگر روسای جمهور و نماینده‌های مجلس که هنگام انتخابات به معلولان وعده رسیدگی می‌دهند، اما بعد یادشان می‌رود؛نمی‌دانم ما معلولان باید دردمان را به چه کسی بگوییم؟»
...0912
این دو پیام را به اصطلاح دستچین کردم تا به دفتر رئیس‌جمهوری محترم و نمایندگان تازه وارد مجلس شورای اسلامی یادآوری کنم برای روشن شدن افکار عمومی، روابط عمومی خانه ملت را ملزم به مطالعه روزنامه‌ها و پاسخگویی کنند تا چنین مسائلی پیش نیاید.
در اینجا لازم است به اطلاع مسئولان برسانم، برخی افراد هنگامی که پیامشان را از طریق پیامگیر اعلام می‌کنند و مسئول یا مسئولان ستون‌های مربوط به روی خط آفتاب این وظیفه حساس را به خوبی انجام می‌دهند، با ویرایش و تنظیم پیام‌ها در ستون مربوط منعکس می‌کنند، پس از مدتی که به موارد مندرج رسیدگی نشد، مجبورند به نحوی دیگر آن را بیان کنند. پاسخ ندادن به مطالب مردم بی‌توجهی و ضعف مدیریت اطلاع رسانی سازمان‌ها را می‌رساند و مردم از این عمل منفی مسئولان دلسرد و ناامید خواهند شد. مدیران ادارات دولتی باید روابط عمومی‌ها را ملزم به رسیدگی و پاسخگویی به مطالب مردم کنند، چراکه اگر به مشکلات آنان رسیدگی نشود، درد دل‌ها بیشتر و حادتر می‌شود. امیدواریم مسئولان در هر شرایط و در هر پُست و مقامی که هستند رویه‌ای را انتخاب کنند که مردم از آنها راضی و خشنود باشند و خدای نخواسته سهل انگاری فردی موجب دلسردی عده‌ای را فراهم نکند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام