کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
یکشنبه, 27 مرداد 1398   Sunday 18 August 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 05 خرداد 1395

صفحه خبر: اقتصادی

دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: کارشناسان و فعالان صنعت خودرو کشور به ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار اعتقادی ندارند و بر این باورند که با توسعه همین کارخانه‌ها می‌توان نیاز کشور به خودرو را تامین کرد. محمدرضا نجفی‌منش به اقتصادنیوز گفت: در سند چشم‌انداز 1404، خودروسازان مکلف شده‌اند سالانه 3میلیون دستگاه انواع خودرو را به تولید برسانند که به‌نظر می‌رسد با توجه به زیرساخت‌های صورت
گرفته در صنعت خودرو کشور تولید این تعداد خودرو خارج از توان خودروسازان
کشور نیست و نیازی به ایجاد قطب سوم در چابهار نداریم. دبیر انجمن قطعه سازان افزود: بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری خودرو، پیش شرط تولید هر خودرو در ایران این است که 40 درصد قطعات آن از طریق قطعه‌سازان داخلی تامین شود و بعد خودرو مورد نظر به تولید برسد نه اینکه کشور به بهشت مونتاژکاران تبدیل شود.او گفت: البته ما مخالف رقابتی شدن بازار نیستیم و هر خودروسازی که بتواند در تیراژ بالای صد هزار دستگاه در سال با تکیه بر توان قطعه‌سازان داخلی، خودرو تولید کند، از آن استقبال می‌کنیم. نجفی‌منش با اشاره به وعده تولید خودرو در چابهار و تبدیل این بندر به قطب سوم خودروسازی گفت: تاکنون در این زمینه اقدامی عملی صورت نگرفته و برخی مسوولان فقط از ایجاد چنین قطبی در خط ساحلی دریای عمان سخن به میان آورده اند و معلوم نیست کدام خودروساز از چه ملیتی قرار است در این بندر مشغول کار شود.او افزود: بزرگان صنعت خودرو دنیا بیشتر تمایل دارند تا با خودروسازان بزرگ کشور ما همکاری مشترک داشته باشند و بعید به نظر می‌رسد قصد داشته باشند برای ایجاد صنعت خودرو از صفر در ایران سرمایه‌گذاری کنند.نجفی‌منش با اشاره به مذاکره با خودروسازان کره‌ای و ژاپنی گفت: قطعه سازان کره‌ای و ژاپنی متمایلند با گرفتن شریک ایرانی در کشورمان اقدام به تولید قطعه کنند و سپس در زمینه تولید خودرو فعال شوند که به نتیجه رسیدن این موضوع بستگی به سیاست خودروسازان و قطعه سازان ایرانی در یافتن شریک تجاری مناسب خود دارد. او گفت: کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها هم اکنون با خودروسازان بزرگ کشور همکاری می‌کنند و در پی آن هستند تا سهم خود را از بازار خودرو ایران بالا ببرند به همین خاطر ایران‌خودرو با ژاپنی‌ها کار می‌کند و سایپا قصد دارد همکاری‌اش را با کره‌ای‌ها گسترش دهد.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام