کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
شنبه, 10 اسفند 1398   Saturday 29 February 2020
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 24 بهمن 1398

صفحه خبر: زندگی

تامین آب مورد نیاز بدن از اهمیت ویژه ای برای حفظ سلامت انسان برخوردار است. به گزارش سلامت عصر ایران، کم آبی بدن برای مدت زمان طولانی می‌تواند پیامدهای جدی، مانند نارسایی اندام را موجب شود. کارشناسان به طور کلی نوشیدن هشت لیوان آب در روز را برای هیدراته نگه داشتن بدن توصیه می‌کنند.اما در شرایطی که نوشیدن آب بسیار مهم است، شما می‌توانید آب مورد نیاز بدن خود را از طریق مصرف برخی مواد غذایی نیز تامین کنید. برخی مواد غذایی از محتوای آب چشمگیری برخوردار هستند و افزودن آنها به رژیم غذایی می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند.
هندوانه
هندوانه میوه ای با فواید سلامت مختلف و محتوای آب فراوان است. 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. یک فنجان (154 گرم) هندوانه بیش از نصف فنجان (118 میلی لیتر) آب دارد و افزون بر آن، مواد مغذی دیگر مانند فیبر، ویتامین C، ویتامین A و منیزیم را نیز ارائه می‌کند. کالری هندوانه نسبتا کم است و هر فنجان از آن تنها 46 کالری دارد.
پرتقال
پرتقال میوه ای است که 87 درصد آن از آب تشکیل شده است. تقریبا نصف فنجان آب در یک پرتقال وجود دارد که با فیبر و مواد مغذی دیگر همراهی می‌شود که از آن جمله می‌توان به ویتامین C و پتاسیم اشاره کرد که سیستم ایمنی، سلامت قلب و شرایط پوست را تقویت می‌کنند.محتوای آب و فیبر پرتقال می‌توانند احساس سیری را نیز تقویت کند .
کاهو
کاهو از نظر مواد مغذی محصولی غنی محسوب نمی‌شود، اما 96 درصد آن از آب تشکیل شده است. یک فنجان کاهو یک چهارم فنجان (59 میلی لیتر) آب را تامین می‌کند که با یک گرم فیبر و 5 درصد از نیاز روزانه به فولات همراهی می‌شود. کاهو حاوی ویتامین‌های K و A است که هر دو به حفظ سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی کمک می‌کنند.
کرفس
95 درصد کرفس از آب تشکیل شده است و یک فنجان از آن می‌توان نصف فنجان (118 میلی لیتر) آب ارائه کند.با توجه به محتوای آب زیاد، کرفس از کالری کمی‌برخوردار است که تنها 16 کالری در هر فنجان را شامل می‌شود.محتوای فیبر و آب کرفس، می‌تواند این ماده غذایی را به گزینه ای مفید برای کمک به کاهش وزن و بهبود شرایط پوست تبدیل کند.
گوجه فرنگی
گوجه فرنگی از محتوای مواد مغذی
شگفت انگیزی سود می‌برد. 93 درصد گوجه فرنگی از آب تشکیل شده است و یک گوجه فرنگی اندازه متوسط می‌تواند حدود نصف فنجان (118 میلی لیتر) آب ارائه کند. همچنین، گوجه فرنگی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف، از جمله ویتامین‌های A و C است که به تقویت سیستم ایمنی و شرایط پوست کمک می‌کنند.
سیب
سیب میوه ای سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های B ، ویتامین C، فیبر غذایی، کلسیم، پتاسیم، فسفر و برخی مواد مغذی گیاهی است. همچنین، 84 درصد سیب از آب تشکیل شده است.این میوه سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، گوارش را بهبود می‌بخشد، سلامت قلب را تقویت می‌کند، سلامت پوست را بهبود می‌بخشد و بینایی را تقویت می‌کند.
خیار
خیار یکی دیگر از مواد غذایی با قدرت آبرسانی بالا است که می‌توان به رژیم غذایی روزانه اضافه کرد. 96 درصد خیار از آب تشکیل شده است و مواد مغذی دیگر مانند ویتامین K، پتاسیم و منیزیم نیز در آن وجود دارند.نصف فنجان
(52 گرم) خیار تنها 8 کالری دارد و محتوای آب بالای این محصول آن را به گزینه ای طراوت بخش تبدیل می‌کند.
توت فرنگی
توت فرنگی از محتوای آب بالایی برخوردار است و 90 درصد این میوه از آب تشکیل شده است. افزون بر این، توت فرنگی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ است.مصرف منظم توت فرنگی می‌تواند التهاب در بدن را کاهش دهد که به محافظت در برابر بیماری قلبی، مشکلات پوستی، دیابت، بیماری آلزایمر و برخی انواع سرطان کمک می‌کند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام