در آخرین ماه سال ۲۰۱۹ کمپانی دیزنی بار دیگر برگ برندهای رو کرد و بازی گیشه را به نفع خود تغییر داد. این بار نوبت انیمیشن «فروزن / یخزده» بود که به گیشه بیرونق یک ماه اخیر سینمای جهان رونقی تازه دهد. قسمت دوم انیمیشن «یخزده» پس از ۹ روز اکران در سینماهای جهان به فروش باورنکردنی ۷۳۸ میلیون دلار رسیده است. فروشی که برای بیشتر فیلمها آرزوست و آرزو میماند. دیزنی برای اکران این انیمیشن نقشه جالبی داشت و با یک تغییر کوچک در برنامه اکران فیلم سود بسیار زیادی کرد. در حالی که قسمت اول انیمیشن در تعطیلات عید شکرگزاری اکران شده بود، قسمت جدید یک هفته قبل از عید شکرگزاری روی پرده رفت. دیزنی با این تغییر یک هفتهای سود بسیاری کرد که در ارقام فروش مشهود است و به باور کارشناسان سینما بسیاری از کودکان که مخاطبان اصلی فیلم هستند، پس از تماشای فیلم در هفته گذشته در تعطیلات عید شکرگزاری همراه با خانواده دوباره یا چند باره به تماشای فیلم رفتند. به این ترتیب «یخزده ۲» رکوردی بینظیر در گیشه ثبت کرد و در مجموع پنج روز فروش تعطیلات عید شکرگزاری رقم باورنکردنی ۱۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فقط در آمریکای شمالی فروش داشت که حتی از فروش افتتاحیه فیلم هم بیشتر است. داستان السا و خواهرش از گنجهای دیزنی است که به نظر نمیرسد به این زودیها از رونق بیفتد و البته فقط در گیشه سودآور نیست و بازارهای هدف بسیاری دارد، از اسباببازی بگیر تا لوازم تحریر و لباس. به گزارش خبرآنلاین، «یخ زده ۲» از معدود دنبالههای سینمایی است که از قسمت نخست موفقتر میشود. این انیمیشن تاکنون در ۱۱ کشور از جمله چین رکورد فروش قسمت اول را شکسته است.