کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
یکشنبه, 27 مرداد 1398   Sunday 18 August 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 22 تیر 1398

صفحه خبر: صفحه یک

بی مبالغه می توان گفت، تابستان فصل غمباری است. گرمای هوا و نبود زیرسازی برای مقابله با گرمای طاقت سوزفصل تابستان به ویژه در شهرهای جنوبی کشوریک طرف، حوادث و ماجراهایی مثل غرق شدن در دریا و تصادفات جاده ای هم از طرف دیگر، سبب شده تا تابستان فصل داغی هم از نظر حوادث نیز باشد. چه بسیار خانواده‌هایی که در این فصل تا ابد داغدار جگرگوشه‌هایشان شده‌اند و تا آخر عمر رخت عزا بر تن می‌کنند! باری، حوادث جاده‌ای در کشور ما ربطی به فلان فصل و بهمان دوره از سال ندارد و سوگمندانه در همه فصول صفحات حوادث روزنامه‌ها و سایت‌های خبری پُر است از عکس‌های ماشین های له و لورده شده و شیون و آه بازماندگان حوادث جاده‌ای و... اگر کمی با چشم نکته بین نگاهی به عکس‌ها بیفکنیم، چندان دشوار نیست که دریابیم ببیشتر ماشین های
اسقاط شده در تصادفات جاده‌ای، ساخت داخل هستند و از تولیدات وطنی به شمار می آیند!
آش امروز آنچنان شور و بدگوار شده است که رئیس راهور ناجا هم به صدا درآمده و درجایی گفته اند: پراید و پژوآردی (دو محصول وطنی) باید از تردد در جاده ها منع شوند!اما به راستی چرا اینگونه است؟ چرا خودروهای وطنی از چنین امنیت پایینی برخوردارند که سوار شدن در آنها دست انسان و سالم پیاده شدن از آنها دست خدا است؟! چرا برخی به این خودروها لقب های آنچنانی ای مثل ارابه مرگ و.. داده اند؟ و باز چرا جاده‌های ما هنوز با ایمنی و امنیت فاصله‌ای دراز دارد؟ تو گویی در جاده‌ها با این خودروهای ناایمن و جاده های ناهموار مردم به جای تفریح و کمی خوش گذراندن با یکدیگر مسابقه مرگ می‌دهند! درباب خودروهای نا ایمن تکلیف روشن است: وقتی خودروسازی ما انحصاری باشد، وقتی از ورود خودروهای با ایمنی بیشتر به بهانه حمایت از تولید داخلی جلوگیری می شود، حاصل آن صنعتی می‌شود که خیالش از داشتن هرگونه رقیبی آسوده است و تکانی به خود نمی دهد و محصولاتش را بی‌آنکه مثقالی به کیفیت بخشی آن بیندیشد
به مردم می فروشد و شهروندان هم از روی ناچاری و ناگزیری گزینه‌ای جز خریدن و سوار شدن و
غر زدن ندارند.حالا هم که به دیوار بلند تحریم خورده ایم
و قوزی بالای قوز دگر ساخته شده و بی شک از کیفیت خودروهای داخلی کاسته خواهد شد. پس از گذشت این همه سال حالا دیگر باید بر این نکته آگاه شده باشیم که صنعت بی رقیب، یعنی صنعت بی کیفیت، بی تحرک و بی انگیزه و خسارت بار، اگر کمی درهای گمرک گشوده تر شود، اگر اندکی به جوانان صاحب ایده و بیکار
بهای بیشتری داده شود، اگر قدر و قیمت سرمایه های
انسانی بیشتر دانسته شود، می شود از آمار هر روز بالارونده حوادث جاده ای کم کرد و سبب شد
خانواده‌های کمتری سوگوار و دردمند شوند و از هزینه های روانی و مالی این دست حوادث کاست.
امروز همه خودروسازی‌های معتبر جهان هر روز و هر ساعت نوآوری های یکدیگر را زیر نظر دارند و هر لحظه مراقب هستند که از قافله پیشرفت واپس نمانند و مشتریان شان را از کف ندهند. صنعتگرانی که رقیب بزرگی داشته باشند خود نیز بزرگ خواهند شد. بی حریف قدر، هیچ صنعتی پا نمی‌گیرد و اگر هم نفسی بکشد، همانند بیماری است که به کما رفته و با وسایل و امکانات پزشکی زندگی نباتی و پُر هزینه‌ای را می‌گذراند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام