کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 15 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
جمعه, 25 آبان 1397   Friday 16 November 2018
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 23 خرداد 1397

صفحه خبر: صفحه آخر

در دانش روزنامه‎نگاری و ارتباطات، صفحه نخست روزنامه‌ها، ویترین روزنامه خوانده شده است؛ در این ویترین می‌تواند هم مردم حضور داشته باشند و هم مقامات.
روزنامه‌های رنگی، سیاه‌ و سفید، در قطع‌های کوچک و بزرگ، هریک چندین صفحه دارند اما برخی از مسئولان تنها نیم نگاهی به صفحه نخست می‌اندازند و وقت تورق ندارند؛ شاید برای همین، صفحه نخست همه روزنامه‌ها فقط ویترین تمام‎نمای مسئولان و مقامات است و مردم بیرون افتاده‌اند.
حال جای پرسش اینجاست که چگونه باید مسئولان را به درد مردم آشنا ساخت، هنگامی که همه دردهای مردم در داخل مطرح است و کسی نمی‌بیند.
بسیاری از مشکلات، گرفتاری‌ها و درخواست‌ها و گلایه‌ها در صفحه‌های داخلی و به‌ویژه ستون پیام‌های مردمی روزنامه‌ها است.
روزنامه‌ها برای این که مسئولان را بیشتر در جریان مشکلات قرار دهند،‌ ستون‌های تلفنی راه‌اندازی کرده‌اند تا مردم بتوانند با روزنامه خود تماس بگیرند و درددل کنند و پس از چاپ به انتظار رسیدگی و پاسخ مسئولان بمانند، حال در این وضعیت، تکلیف مردم چه می‌شود؟
در سال‌های نه چندان دور در شهرداری‌‌ها، وزارت دارایی، شرکت‌های آب، برق، گاز، تلفن، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهید بهشتی و شرکت واحد اتوبوسرانی، مترو و وزارت آموزش و پرورش تیم‌های روزنامه‌خوان وجود داشت و پس از مطالعه، موارد را به گوش مسئولان می رساندند و پاسخ می گرفتند؛ ولی اینک آن‌ها نیز خاموشی گزیده‌اند.
در حال حاضر به غیر از معدود روابط عمومی‌ها، بقیه غیرفعالند. متاسفانه برخی از مدیران روابط‌ عمومی‌ها از خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات توقع نابه‌جا دارند، وقتی یادداشت انتقادی از آنان چاپ می‌شود، به جای پاسخگویی، می‌گویند چرا قبل از چاپ با ما هماهنگ نکردید تا مشکلات ما را هم بنگارید؟
به عنوان نمونه 8 خرداد گزارشی با عنوان «بوی تعفن‌‌ـ جولان موش‌ها»؛ مشکلات ساکنان خیابان خسروی منطقه 14 تهران در صفحه 6 روزنامه آفتاب یزد چاپ شد و با گذشت زمان، ساکنان همچنان بوی مشمئزکننده پسماند زباله‌ها را تحمل می‌کنند!
چرا مسئولان به خودشان زحمت رسیدگی به مشکلات مردم را نمی‌دهند و چرا وقتی مسئله‌ای مورد کم‌توجهی پایین‌دستی‌ها قرار می‌گیرد، بالادستی‌ها سکوت می‌کنند؟!
از رئیس‌جمهوری کشور انتظار می‌رود برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی مدیران و روسای ادارات دولتی و شهرداران آنان را ملزم به مطالعه روزنامه‌ها و روابط عمومی‌ها را پایبند به پاسخگویی کنند چرا که دریافت پاسخ خشک وخالی حق مردم است.
این همه بودجه صرف بسیاری امور می‌شود، آیا خرید چند نسخه روزنامه که سود آن باعث حمایت بیشتر از روزنامه‌های خصوصی می‌شود، کاری غیرضروری است که از سوی برخی روابط عمومی‌ها منع شده است؟! همین سهل‌انگاری‌ها باعث شده که ورد زبان مردم شود: به به، چه گُل
و بلبل شده!


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام