کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
پنج شنبه, 02 اسفند 1397   Thursday 21 February 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 27 اردیبهشت 1397

صفحه خبر: بازار پول

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با پایان یافتن بررسی علت بروز سانحه نفتکش سانچی، از این پس شرکت ملی نفتکش می‌تواند دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه را پیگیری کند.‌هادی حق شناس با اعلام این خبر افزود: گزارش نهایی غرق شدن نفتکش سانچی به سازمان بین‌المللی دریانوردی ارسال شده است.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که نوع بیمه این کشتی هرگونه خسارت این حادثه را پوشش می‌دهد، گفت: امکان دریافت خسارت بیمه ای از قبیل تجهیزات، خدمه و کشتی از شرکت‌های بیمه گر در اختیار شرکت ملی نفتکش است. سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس آیین نامه‌های علل بررسی سوانح، تمام تکالیف خود را در زمینه حادثه سانچی انجام داده است.
۷۰ درصد بیمه نامه سانچی متعلق به یک شرکت بیمه نروژی و ۳۰ درصد تحت پوشش شرکت‌های بیمه البرز (۲۰ درصد) و ملت (۱۰درصد) بوده است؛ البته بیمه نامه نفتکش سانچی نزد بیمه مرکزی پوشش پوشش اتکایی داشته است. با توجه به آسیب کامل سانچی و غرق شدن آن، پرداخت حدود ۱۰میلیون دلار از خسارت برعهده شرکت‌های بیمه ایرانی خواهد بود که از این رقم حدود پنج میلیون دلار سهم دو شرکت بیمه البرز و ملت و حدود پنج میلیون دلار سهم بیمه مرکزی است. این نفتکش ۳۲ میلیون دلار ارزش داشــــت و مسئولیت پوشش بیمه فوت و نقص عضو خدمه کشتی و همچنین آلودگی احتمالی دریا هم با کلوپ بین‌المللی P&I است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در نظریه نهایی که ارایه شد، نمایندگان ایران و پاناما اعلام کردند که کشتی فله بر چینی (کریستال) ۱۵ دقیقه قبل از برخورد این دو کشتی مسیر خود را تغییر داده و این باعث وقوع این حادثه شده است. نمایندگان کشورهای چین و هنگ کنگ نیز اعلام کردند کشتی فله بر در مسیر شمال- جنوب که راه اصلی تردد دریایی بوده، حرکت می‌کرد و نفتکش سانچی که در مسیر فرعی قرار داشت، نباید وارد مسیر اصلی می‌شد.
حق شناس با اشاره به مسئله غرق شدن این نفتکش در آب‌های چین گفت: بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی لایروبی، اگر کشتی مغروقه عامل ناامنی تردد در دریا شود، اولویت نخست با مالک آن است که آن را از دریا خارج کند در غیر این صورت کشتی در محلی که غرق شده باید توسط کشور مورد نظر از دریا خارج شود.
‌به گزارش ایبِنا، در ۱۵ دی ‌ماه ۹۶ بر اثر برخورد دو کشتی نفتکش سانچی و فله بر کریستال چینی در آب‌‌های چین این نفتکش بر اثر آتش سوزی گسترده منفجر شد و ‌همه ۳۲ نفر خدمه نفتکش سانچی جان خود را از دست دادند.


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام