کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
چهارشنبه, 01 خرداد 1398   Wednesday 22 May 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 25 اردیبهشت 1397

صفحه خبر: فرهنگی

در حالی که اولین روز برگزاری جشنواره حسنات ساعات پایانی خود را طی می‌کرد فیلم‌نامه‌نویسان اصفهانی در نشستی با کامبوزیا پرتوی به بحث و تبادل نظر پرداختند؛ نظراتی که فیلم‌سازان را تشویق می‌کرد یا برای ادامه کار به فکر فرو می‌برد. این فیلم‌نامه‌نویس در این جلسه اظهار کرد: برای پیدا کردن روایت‌هایتان باید در رابطه با همان موضوع مطالعات زیادی داشته باشید تا بتوانید روایت را پیدا و فیلم‌نامه‌تان را یادداشت کنید. پرتوی افزود: نوشتن هر فیلم‌نامه نیازمند اقتضای دوره زمانی خود است. در زمان جنگ نقاشی کودکان سیاه و سفید بود به همین دلیل آن روز جامعه نیازمند فیلم شاد بود، به همین دلیل "دستمال گلدار گلنار" تولید شد، اما اکنون نیازها تغییر کرده است و به همین دلیل "کامیون" نوشته می‌شود.او با اشاره به مهم‌ترین بخش فیلم‌نامه که روایت کردن است، گفت: اول باید بدانیم فیلم‌نامه چیست و از نوشتن شروع کنیم. اگر دقت کنیم نوشتن اصل موضوع است، همان‌طور که در قرآن آمده "قسم به قلم "و در انجیل آمده خدا کلمه را آفریده است. به گزارش ایسنا، نویسنده فیلم‌نامه‌های کامیون، فراری، محمد رسول‌الله، خیابان‌های آرام، هر شب تنهایی، دیشب باباتو دیدم آیدا، کافه ترانزیت، ایستگاه متروک، من ترانه ۱۵ سال دارم و... با بیان اینکه برای اثر گذاشتن باید روایت را برای فیلم‌نامه در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: فیلم‌نامه حرفی است برای گفتن، گفتن برای دیگران با هدفی مشخص که در ذهن داریم. ما با فیلم‌نامه باید حرف و هدف را همزمان ارائه دهیم.

ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام