کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
دوشنبه, 06 خرداد 1398   Monday 27 May 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 23 اردیبهشت 1397

صفحه خبر: جامعه

شمار روزنامه‌های گرانسنگ، ذیقیمت و گرانقیمت این روزها افزایش یافته، به‌طوری که چیدمان آنها در دکه‌های روزنامه‌فروشی به علت ازدیاد روزنامه‌ها، برخی‌ها که تیراژ کمتری دارند، از دید مردم پنهان بمانند.
افزایش بی‌رویه قیمت کاغذ هم باعث شده علی‌رغم میل باطنی صاحبان‌ امتیاز و مدیران مسئول روزنامه‌ها، آن را گران کنند و این مسئله هم موجب شده که شمار خوانندگان نسبت به سابق، کمتر شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای پیشگیری از هرگونه آسیب‌رسانی به اصحاب مطبوعات هر چه زودتر آستین همت بالا بزند و با واگذاری کاغذهای یارانه‌ای،‌ نورامید را در دل‌های تلاشگران عرصه علم، دانش، خبر و اطلاع‌رسانی فرهنگی اقدام‌های مفیدی انجام دهد.
نویسندگان مطبوعات به‌ویژه خبرنگاران و گزارشگرانی که مشکلات مبتلا به جامعه را که برگرفته از زیرپوست شهر تهیه و به چاپ می‌رسانند، کسانی‌ هستند که ندای مردم را از طریق مطبوعات‌شان به گوش مسئولان در اقصی نقاط شهرها می‌رسانند و نباید تلاش‌های آنان نادیده گرفته شود. امروز برای رفع بسیاری از مشکلات کشور باید از طریق اطلاع‌رسانی و فرهنگی که بازخور بیشتری هم دارد،‌ اقدام شود. به‌خوبی به‌یاد دارم قبل از اینکه این همه روزنامه‌های رنگ و با رنگ و گران در پیشخوان دکه‌های روزنامه‌فروشی وجود داشته باشد، برخی خبرنگاران روزنامه‌ها به محض اینکه با فلان رئیس یا فلان مدیر و بهمان مسئول درباره مسائل،‌ مشکلات و موضوع‌های مهم سیاسی، اجتماعی و حتی راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و بسیاری مکان‌های دیگر تماس می‌گرفتند، به سرعت رسیدگی می‌شد مبادا رسانه‌ای شود، چنانچه موضوعی در مطبوعات درز پیدا می‌کرد و چاپ می‌شد، روابط عمومی‌ها دست و پاچه می‌شدند و به تکاپو می‌افتادند تا بتوانند هرچه سریع‌تر قبل از اینکه از حساسیت ایجاد کند یا از سوی مقامات بالادست مورد مواخذه قرار گیرند، سعی می‌کردند هر چه می‌توانند زودتر غائله را ختم به خیر کنند. اما با پیشرفت علم و فناوری و زندگی ماشینی و برقراری ارتباطات بیشتر کلامی، گفتاری، نوشتاری، تصویری و غیره، بعضی از مسئولان روابط عمومی‌ها در خواب غفلت به سر می‌برند، به علت اینکه هیچ کسی از آنان درباره مسائل و مشکلات شهری و اجتماعی بازخواست نمی‌کند تا پاسخگوی مردم یا مطبوعات باشند.
به عنوان نمونه روزهای گذشته برای رسیدگی به موضوعی با برخی روابط عمومی‌های مراکز دولتی تماس گرفتم، البته با گذر از هفت‌خوان چون وقتی با مراکز دولتی تماس گرفته شود، باید دقایق طولانی به صدای ضبط شده منشی تلفنی گوش فرا دهید و برای برقراری ارتباط با فلان متصدی فلان شماره‌ را شماره‌‌گیری کنید، این کار هم انجام می‌دهیم باز شماره دیگری را می‌گوید گرفته و ...! جالب اینجاست که برخی‌‌ها که جواب تلفن را می‌دادند، مشتاق بودند بدانند علت تماس و پیگیری‌ام چیست، وقتی متوجه می‌شدند، به همکاران دیگرشان پاس می‌دادند و دست آخر یکی از کارکنان روابط‌عمومی صادقانه گفت که به علت گرانی روزنامه‌ها، مانند سابق به روابط‌عمومی‌ها روزنامه نمی‌دهند تا تمامی مطالب توسط مسئولان واحد رسانه‌ای، رصد و مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد؛ در حالی که قبلاً شماری از کارکنان روابط عمومی‌ها، روزنامه‌ها را مطالعه می‌کردند و پاسخگو بودند. اما حالا سرپرستان برخی ادارات دولتی اگر دلشان خواست مطالب روزنامه‌ها را تورق می‌کنند و به دوایر مربوط ارجاع می‌دهند، این هم بستگی به سلیقه و حوصله آنان بستگی دارد.
چقدر دوره و زمانه تغییر یافته با اینکه روابط عمومی‌ها به‌ راحتی می‌توانند از طریق اینترنت تمامی روزنامه‌ها را به دلیل اینکه بر روی سایت قرار می‌گیرد، مطالعه و به مشکلات مردم رسیدگی کنند، اما این وظیفه از سوی برخی روابط عمومی‌ها به فراموشی سپرده شده است! یعنی کاتب‌ها و نویسندگان و حتی مردم از بی‌خیالی عده‌ای رنج می‌برند!


ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام