کاربران محترم: دسترسی به صفحات داخلی روزنامه از ساعت 12 میسر می باشد
AFTAB YAZD NEWSPAPER
یکشنبه, 27 مرداد 1398   Sunday 18 August 2019
RSS فیدخوان
روزنامه در یک نگاه

جستجو در آرشیو

 Instagram.com/aftabyazd
طراحی و اجرا: هنر رسانه

زمان انتشار: 10 اسفند 1396

صفحه خبر: خبر

دبیر انجمن خودروسازان کشور با بیان اینکه حدود ۱۳استاندارد از تاریخ ۱/ ۱۰/ ۹۷ در ایران اجباری می‌شود، گفت: اگر این استانداردها در ایران اجرایی شود ۹۰۰خودرو از رده خارج خواهند شد. به گزارش تسنیم، احمد نعمت‌بخش در استودیو گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: منظور آقای یکه‌زارع، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو، از بیان اینکه کمپانی «بنز» و «بی‌ام و» نمی‌توانند استانداردهای ما را پاس کنند، خودروهای دیزلی بوده است. او ادامه داد: حدود 13 استاندارد از تاریخ 1/ 10/ 97 در ایران اجباری می‌شود و به‌دلیل اینکه این استانداردها در اروپا وجود ندارد پس خودروهای ما از استانداردهای بیشتری برخوردار خواهند بود و اگر این استانداردها در ایران اجرایی شود خودروهایی از قبیل سراتو، ساندرو، ال 90، پراید، پژو و سمند(چیزی حدود 900خودرو) از رده خارج خواهند شد. از سوی دیگر پیمان پیرایش، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی، گفت: استاندارهایی که برای سال آینده اجباری خواهد بود از سال 93 مورد بررسی قرارگرفته و زمان‌بندی مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است. او ادامه داد: نباید برای هر مشکلی نسخه بپیچیم و زمان اجرا کنار بکشیم. نعمت‌بخش در مقابل گفت: خودروسازان شرکت‌های بنز و رنو برای ما نامه نوشته‌اند که 13مورد از استانداردهای قید شده در لیست استانداردهای جهانی لازم و اجباری نیست. پس چرا ما باید آنها را رعایت کنیم. زاوه، کارشناس صنعت خودرو در ارتباط تصویری با این برنامه با اشاره به اهمیت بالای سلامت و جان مردم، بحث محیط‌زیست و مقابله با آلودگی هوا و امنیت سرنشینان خودرو، افزود: در لیست استانداردهای اجباری به مواردی اشاره شده که اصلاً زیرساختش وجود ندارد مثل وجود گزینه شناسایی خطوط خیابان، وقتی ما خط‌کشی منظمی در خیابان‌ها نداریم چطور می‌توانیم در خودرو‌های‌مان گزینه شناسایی خطوط را اجباری بدانیم. پیرایش گفت: در اروپا هم اجرای استانداردها نیازمند زمان است. نعمت‌بخش با دفاع از کمپانی سایپا، گفت: خودروهای خانواده پراید همه استانداردهای آلایندگی هوا را پاس می‌کند و به آن ایرادی وارد نیست. او ادامه داد: چرا مردم ایران باید با سرانه درآمد سالانه کمتر از اروپایی‌ها از خودروهای پیشرفته بهره‌مند شوند، هنوز در ایران زیرساخت بسیاری از استانداردها وجود ندارد، بنابراین اجرای اجباری برخی استانداردها هم ضرورتی ندارد. دبیر انجمن خودروسازان هم در این برنامه گفت: تصمیمی که سازمان استاندارد برای استاندارد خودروها گرفته به معنای آن است که یک‌میلیون خودرو دیگر در کشور تولید نشود. احمد نعمت‌بخش افزود: در حالی که درآمد سرانه ایرانیان سالانه پنج تا شش هزار دلار و در اروپا بیش از 45 هزار دلار است، چرا باید استانداردهای خودرویی ما از آنان بالاتر باشد.

ارسال ديدگاه
نام: ايميل: ديدگاه:
آفتاب یزد از چاپ نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
نظرات پس از تأیید در بخش روی خط آفتاب روزنامه چاپ می‌گردد.

ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام